Hej hopp!

Dags att sova snart... Men först ska jag skriva lite. =)

Igår var jag hemma på förmiddagen och skulle pyssla med hästarna. Jag longerade Freyja med longerhjälpen. Det gick riktigt bra! Hon brydde sig inte om den alls... Jag har så duktiga hästar! =)
Sen skulle jag ridit Nökkvi, men orkade inte och han verkade inte vara på humör... Däremot sa Dísa att hon ville göra något, vilket hon typ gör varje gång man kommer ut i hagen iof. Men ändå, jag passade på att löshoppa henne innan jag skulle ta in hindren igen.
Det gick sådär... Dísa hade jättekul, jag hade mindre kul...
Hon sprang i full fart, hoppade de hindren hon ville och sedan åt hon... Jag försökte hinna med och jaga bort henne, men det var lättare sagt än gjort. Hon tyckte vi lekte en jätterolig lek, men det var mest jobbigt tycker jag... Nästa gång ska jag ha ett riktigt longerspö (hade ett körspö som dessutom gick sönder...) och bättre skor att springa i.

Efter mitt fina träningspass med Dísa hade jag ingen lust att löshoppa Birkir med, som jag hade tänkt innan utan bar tillbaka alla hindren istället. Sedan släpptes Beris och Tindra i paddocken (de är för feta för att gå på betet) och de andra släpptes på bete.

Vilma och jag åkte till jobbet. Fixade och donade lite. Gick en promenad längs Stångån och vaccinerade mig med Twinrix, mot Hepatit A & B. Sedan var jag på möte i Norrköping på kvällen.

Idag har jag jobbat på dagen.
Åkte tilll stallet på eftermiddagen. Tog tillbaka hästarna från betet direkt. Sedan gick jag och kikade hos vår lilla kanin som skulle få ungar... Och det rörde sig i hennes lilla bo, var tvungen att kika lite och där i låg det 5 små rosa bebisar. Så roligt!

Efter lite mockning och pyssling i stallet tog jag ut Freyja. Vi red en stund i paddocken, men hon kändes lite slö. Så vi red ut istället. I början gick det sådär, hon tramsade och ville vända hem. Men sedan fick jag lite fart på henne. Så då gick det bra! Travade och galopperade längs banvallen, utan tendens till att dra! *nöjd* Fick riktigt fin galopp! Sedan lite tölt på hemvägen! Hon var så duktig idag min fina flicka.

När vi nästan var hemma kom regnet... Och mamma kom också hem då.
Hade tänkt rida Nökkvi, han vilade ju igår med. Men orkade inte och hann inte riktigt. Dessutom kom det mer regn och Nökkvi hade gått bort till skogen... Får rida imorn istället. =)

Nu på kvällen har jag pratat med min farmor, sedan städat hos marsvinen. Nu har pappa köpt material till en bur, så ska sätta igång och börja bygga den.
Buren de har idag är så himla liten åt dem, så jag bygger en egen istället. Som kommer bli 160x60 cm plus en övervåning som blir 40x60. Kommer bli himla bra tror jag! =)

Nu ska jag gå och lägga mig! Natti natti!
Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback