7 mars 2010

Nu har jag äntligen köpt mig en ny dator! En mindre, snabbare och snyggare!
Numera har jag en bärbar dator på riktigt. En dator som går att använda utan nätkabel och som går att bära runt på utan att få ryggskador... ;)

Så nu kanske jag kan ta och uppdatera blogg oftare eftersom det inte längre går åt en hel kväll till att öppna ett fönster. =)
Vem vet... Eller så lägger jag den tiden på annat... ;)

Just nu är jag trött på den här vintern, trött på att det är så mycket snö ute och trött på att alla vägar är bara is. Alla våra hästar går barfota, eftersom de fick stora klampar i hovarna och det ändå inte gick rida dem barfota då. 
Men nu finns det ingenstans att rida och jag är sjukt less på det. Både jag och mina hästar skulle behöva komma ut...
Jag trotsade vädret i tisdags och tänkte att någonstans måste man ju kunna rida. Red Freyja på vägarna, men det gick sådär. Var ju blankis under ett litet lager snö. Så gick ju bara skritta i kort tempo.
Så när jag red Nökkvi sen red jag åt andra hållet i snön. Det gick bra första 500 m då det bara var ca 30 cm snö. Men sedan hade det blåst snövallar och helt plötsligt var det 60-80 cm djupt istället. Min stackars häst fick jobba på hårt. Jag tänkte att det borde snart bli bättre och det blev det, men det tog en stund. Han fick kämmpa med snön upp till magen... Som tur var så var sista biten ca 30-40 cm snö igen så hans minne är väl förhoppningsvis från det.
Nu blir det vila tills hovslagaren kommer och slår på dem skor igen. Men är lite fundersam på hur jag ska göra, vad ska man sätta på nu som fungerar in i maj?

Nu ska jag gå och hänga upp en maskin tvätt till. Sen ska jag åka hem till mor och far. =)
Även om det inte går att rida så finns det ju annat man kan göra, som mocka och packa hö.

Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback