9 mars 2010

Idag ska jag börja jobba efter lunch. Så sitter hemma hos mor och far just nu.
Har varit ute i stallet. Mockat, myst med hästarna och fyllt på lite vatten.
Nökkvi var så rastlös, gick och puttade på mig när jag mockade. Jag ignorerade honom så han slutade direkt, men det syns på honom att han vill ha något att göra. Men han får hålla ut en vecka till.
Han är en sådan häst som behöver komma ut nästan varje dag för att fortsätta vara så trevlig som han an vara.

Men samtidigt tror jag att en vila är bra för honom, även om jag inte ställt av honom helt frivilligt.
Han var lite tråkig sista gångerna jag red, ville inte gå från stallplanen och tramsade första 500 meterna. På något vis fick han för sig att han inte förstod skänklarna eller några hjälper alls... Men när vi kommit förbi de 500 meterna gick det bra. Ja han är bra konstig ibland och det var väldigt jobbigt när inget hjälpte. Klart jag kan gå de första 500 meterna, men man vill ju kunna rida var som helst. 

Så jag hoppas att han har vilat upp sig lite och kommer tillbaka med sitt nyfikna och härliga sätt igen. 
Han brukar ju vara lättare att rida själv på, men sista tiden ville han inte gå själv. Verkade liksom trött på det. 

Kátur står inne och äter nu med. Vår lille gammelman behöver lite extra tid på sig när han äter, så vi försöker ta in honom någon timme eller två varje dag. Han är ju ändå 27 år, så känns rätt okej att låta honom få lite extra. Än så länge äter han allt, men det går lite långsammare. 
Vi hade honom inne på nätterna en period när Birkir var skadad, det mådde båda pojkarna riktigt bra av. 

Men Nökkvi blev så elak mot Kátur när han inte var ute och höll sin plats i rangen. Så vi får låta honom gå ute hela dagarna och ta in honom någon timme mitt på dagen istället. Då fungerar det bättre.

Nu ska jag gå ut en sväng till. Ta en promenad med hundarna och fodra hästarna.
Ikväll ska jag till Söderköping på möte, ska bli spännande att se hur det går för föreningen där.

På torsdag ska jag åka till Västerås och spendera helgen med mina underbara vänner! Ska bli så himla härligt!
Jag längtar dit så mycket! Men nu är det ju bara två dagar kvar.

Ta hand om er där ute!
Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback