Tjo...

Har haft en kall dag i stallet. Mor och far pulsade omkring i sina overaller. De såg ut som två förvuxna bebisar... haha. Men säg inte det till dem. Jag lovar, de är jättesöta. Inget illa ment.

Själv tog jag på mig ridbyxor, lite kallt kanske när det är -10 ute. Men termosarna blir så klumpiga. Sen tog jag långa jackan idag också. Så det blev faktiskt inte farligt kallt om benen, men så red jag ju barbacka också.

Blev en diskussion innan vi skulle rida om vilka som skulle ha sadlar och inte.
Jag kom fram till att jag lika gärna kunde rida barbacka. Mamma trotsade och tyckte att jag kunde ta gjorden ändå. Jag förklarade att jag inte tycker att gjorden gör någon skillnad utan det ger mer frihet utan. Efter lite dividerande säger mamma: Jaja du gör som du vill. Det har du ju alltid gjort.
Jag: Ja det gör jag. Å se vad bra det har gått.
mamma ironiskt: Jo visst har det.
Jag undrade vad hon menade med det, men fick inget svar.
Föräldrar kan vara konstiga ibland. Å de påverkar oss mer än man tror. Å mer än de själva tror också.

Nu har visst mina kära föräldrar fått nys om att jag har en blogg. Får nog tänka sig lite för vad man skriver här... =P

Annars blev det en rätt bra ridtur. Visst helst hade jag ridit Beris, men Kátur gick riktigt bra idag. Å han var mycket positivare än igår. Hör och häpna: jag fick ner honom lite i form i traven.  =)

Mina kära, gamla, tunga, fula kängor har sagt sitt nu. Frös som en gris om tårna hela dagen. Kängorna blev blöta. Illa!
Har egentligen aldrig tyckt om de där kängorna. De har varit för stora och klumpiga. Har haft dem i fyra år nu.... Men de har fått hänga med ändå.
Men nu är det slut. Ikväll åker de ner i sopen. Får använda mammas gamla kängor tills vidare.

Har städat lite snabbt nu på kvällen. Ingen grovstädning precis, men det blev rent allafall. Får städa mer grundligt nästa vecka.

Ska hoppa in i duschen nu. Sen är det dags att äta. Bakpotatis blir det. Mums!
Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback