Gott nytt år 2006!

Hejsan!
Nu är det nytt år.
Hade en härlig kväll med tjejerna igår. Blev inte riktigt som vi tänkt oss, men riktigt bra ändå.
Vi bastade och relaxade i någon/några timmar. Riktigt skönt! Sedan lagade vi mat.
Vi åt och åt och åt.... Pratade massor. Var väldigt trevligt. Mycket mat, allt för mycket. Men vi gick inte hungriga allafall. =)
Vid tolvslaget stod vi i ett rosa rum. =) Sedan såg vi på alla raketer. Vid ett kom Emmas pappa och hämtade oss.

När jag öppnade dörren kom en drogad Nellie fram till mig, med bomullstussar och scarf runt öronen.
Hon hade nog inte haft en allt för trevlig kväll. Har inte fått ut henne ikväll heller. Ska försöka en gång till snart. Var ett tag sen jag hörde en smäll nu. Förhoppningsvis har de slutat.

Vilma däremot bryr sig inte. Vi var ute förut. En raket flög upp rätt nära oss, small så det bara dånade. Vilma hoppade till av smällen, men reagerade inte mer än så när hon såg på himlen vad det var.
Hon får bara för sig att hon ska skälla på dem ibland. Knaspudel.

Pappa och jag var i stallet förut idag. Jag red Beris och pappa Glotti. Kátur fick gå som handhäst.
Vi körde tvärtom igår, då red jag Glotti med Kátur som handhäst och pappa red Beris.
Vi red barbacka igår, kände mig rätt duktig när jag travade fram med en handhäst.
 
Tog tag i städningen idag också. Det behövdes verkligen. Finns mer kvar att städa också. Behöver måla lite här och var också. Men det är ju så tråkigt. Vill bara flytta härifrån just nu.
Det enda som är bra med att bo här är att det är nära hem till pojkvännen.
Kommer inte kunna åka hem till varandra sådär spontant som vi gjort. Men jag vill ändå flytta.

Pappa och jag satt och planerade lite hur vi skulle renovera huset sen. Var riktigt kul.
Kommer bli såå snyggt om några år. Men det kommer ju dröja några år också. Tyvärr.

Dags att försöka dra ut Nellie nu.
Puss o kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback