en hemma-helg...

Ja det blev en hemma helg. Åkte hem till motala. Väldigt skönt och hade gärna stannat en vecka till.... Minst... Det är ju så kul att se hur huset växer fram och blir mer och mer likt ett hem.

För ett par veckor sedan var jag tveksam. Jag funderade på vad vi gett oss in på. Tänkte att det kommer bara bli skit av allt och vi kommer aldrig kunna flytta in. Vi kommer aldrig få i ordning på skiten.

Och visst, det finns massor att göra. Det kommer inte bli några lugna helger hemma på år och det kommer alltid finnas något att göra. Men det kommer bli så fint. Och jag kan garantera att vi kommer trivas.
Jag älskar övervåningen. Det enda som ska upp nu är en låda för proppskåpet och ett nytt element. Annars är det jättefint och såå mysigt!
Det finns mängder ridvägar och promenad-stigar. Omgivningarna är jättefina. Dessutom har vi en bra mark, så hagarna kommer bli så bra så!

Just nu är det badrummet som står högst upp på listan. Pappa har tagit semester hela veckan för att greja där. Tror att det kommer bli jättebra! Sen blir det köket. Men i höst/vinter händer nog inte så mycket, utan det kommer bli mer i vår. Och då ska även stallet fixas ordentligt. Jag ska jobba!!

Nu i helgen ska min älskade pojkvän komma till Göteborg och hälsa på. Ska bli skönt med en helg med honom. En lugn och skön helg med inget inplanerat.

Sen nästa helg åker jag hem igen. Åker redan torsdag-kväll. Vill vara med hela fredagen och hoppas att min lärare förstår det. =)

Nu ska jag väl ta och göra något vettigt. Typ städa och greja. Måste gå och handla också.
Men det regnar ju här såklart! Jag som inte tog med regnkläderna hem. =P

Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: AeroTech

klant... jag har mina regnkläder packade på militärt vis...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback