en underbar helg i götet

Ja i fredags åkte jag bussen till kära Göteborg. Det kändes lite konstigt att komma tillbaka till nisse... Utan att tänka var jag på väg till grön express (bussen till mölnlycke)... Det var ju inte dit jag skulle, men det kändes så rätt att gå däråt. Wendels var ju ändå mitt andra hem i ett år.
Men nu var det ju så att jag skulle gå och möta Ida vid hennes tåg. Jag köpte mig lite mat och sen satte jag mig på min väska på perrong 8...
Idas tåg var försenat, loket hade gått sönder i Stockholm. Men till slut kom hon fram.
Sedan tog vi oss hem till Jesper, där Sofia redan hade kommit fram.

Vi hade en härlig kväll i Jepers lägenhet. Vi lagade mat och pratade och pratade och skrattade...

På lördagen tog vi oss in till centrum, Ida, Jesper och jag åkte till Liseberg och mötte upp Evelina (ivelajn). Sofia åkte iväg på dop.
Vi traskade runt på Liseberg, såg på konst och traskade runt i marknadsstånden. Det var så fint och härligt att traska runt med underbara vänner!
Vi dansade på dansmattor också. Det var skoj!
Men efter några timmar kände vi oss klara, mötte älsklingen vid ingången och sedan gick vi ut. Johannes var alltså där med sin familj, så träffades bara en kort stund. Men det var härligt ändå!

Ida, Jesper, Evelina (ivelajn) och jag mötte Evelina (evve) vid korsvägen och sedan gick vi och käkade. Efter lite mat mötte vi upp Ulrika och hela gänget åkte hem till Stefan. Där hade Lotta redan kommit. Vi satt och pratade en bra stund, men sen började vi prata om vad vi skulle äta, tanken var att vi skulle laga mat. Men det blev till slut hämtpizza. Det var gott det med. När pizzorna var hämtade kom även Sofia tillbaka och Patrik kom med henne.

Det var underbart att kunna samla ihop över hälften av hela ANT-klassen, bara utan planering. Att ha varit en del i en så härlig klass är helt underbart men ännu underbarare är att på två sekunder kan vi få tillbaka den underbara stämningen och känslan.
Det kändes som om ingen tid hade gått och att vi skulle tilbaka till Wendelsberg på kvällen.

Så var ju inte fallet. Men att känna samhörigheten med så många underbara människor ger mig otroligt mycket energi och lycka.

Efter en kväll hemma hos Stefan begav åtta av hos till Gamla stan, till Underjorden där Loke spelade. Det var bra, hade varit ännu bättre om man hade hört hans låtar innan så man kunde hänga med i texterna. Och om de inte hade delat ut alkohol hade det också varit bättre. Men det var en trevlig kväll, på Loke sa vi hejdå till Evelina (ivelajn), Ulrika och Evelina (evve). Sedan tog vi oss till Mölndal, där Lottas bil stod och sedan åkte Jesper, Sofia, Lotta, Ida och jag hem till Jesper. Vi kom i säng vid halv fyra.
Då hade vi kommit hem och pillat i oss lite mat... Vi somnade gott allihop och sov ända till halv tolv!
Aldrig har jag väl sovit så länge. Men det var trevligt! Vi pysslade och grejade lite hemma hos Jesper ett tag.
Vid tre sa vi hejdå till Jesper och åkte i Lottas lilla bil til nisse.

Ida, Sofia och jag gick och åt mat. Sedan vid fyra kom Patrik dit, hann träffa honom i allafall en kvart innan min buss gick.
16.25 gick bussen hem till Mjölby...

Det har verkligen varit en helt underbar helg med helt underbara människor!

Det roliga är att allt händer så spontant, lite Lanefelt-stuk... =) Från början var det Ida och jag som skulle invadera hemma hos Jesper. Tänkte att vi skulle passa på att träffa några av de som bor i Göteborg. Aldrig trodde vi att vi skulle kunna samla ihop hela nio pers från klassen! Men vi blev fler och fler. Och underbart var det.
Nästa gång får det bli hela klassen! =)

Ta hand om er underbara vänner där ute! Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag håller helt och fullt med dig. Helgen var fullkomligt underbar på alla sätt. Den kommer jag att leva länge på. Var rädd om dig, tösabit! *puss å kram*

Postat av: Patrik

Jag säger vad jag sagt tidigare.
Resa landet runt och våldgästa kamrater från klassen.
Den som vill är hjärtligt välkommen till Oslo=)
Ta hand om dig Karin och ha en fortsatt trevlig december =)

2007-12-10 @ 19:22:03
URL: http://patrikhogberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback