en promenad i mörkret...

Jag var ute förut för att fodra och släppa in Gloi och Primula.
När jag kommer ut gnäggar Primula, tycker att hon väntat väldigt länge på att få komma in...
Jag släpper in två glada hästar...
Sen går jag ut för att fodra... Först var det helt tomt på hästar. Men sedan hör jag att det dundrar i marken och de kommer en efter en...
Jag lägger ut massa högar till dem och försöker luska ut vem som är vem av dem i mörkret.
Hittar Tindra, Beris och Freri först... Sen kommer det två till... Kátur och Nökkvi... Räknar dem en, två, tre, fyra, fem... hmm... plus två inne... det blir ju fel. Blir ju bara sju.

Inser då att Glotti inte är där.
Väntar och tänker att han kommer nog snart. Han brukar vara lite efter och komma sent.

Men efter att ha pysslat lite i stallet och hämtat nytt hö så har han fortfarande inte kommit fram. Jag går ut i skogen och försöker lyssna efter knak i skogen. Men det är precis tyst. Ingen Glotti kommer.

Jag inser att jag inte ser ett smack i skogen... Går in och hämtar ficklampan. Sen går Nellie och jag och letar i skogen.
När jag nästan kommit till andra sidan skogen hör jag ett knak... Sen hör jag Glottis välbekanta släpande steg...
Jag pustar ut...
Han hade bara inte hört mig ropa.
Vi traskar tillbaka tillsammans och han får lite extra hö att tugga på. (de andra hade ju nästan redan ätit upp)

Jag är glad att det inte var något värre än att Glotti är lite halvdöv... Var rädd att hitta honom sitta fast någonstans...



Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback