Ytterligare en vecka...

Veckorna går sjukt fort.... Detta har jag gjort sen förra inlägget:

Lördagen. Jonna kom och red. Vi red en sväng barbacka. För Jonna gick det så bra så. Beris skötte sig så bra, lyssnade och tog det lugnt. Min skithäst däremot var inte riktigt på humör... Jag trillade av två ggr!!! Det var många år sedan jag trillade av flera gånger på samma ridtur... Trillar ju typ aldrig av nuförtiden, så blev lite förvånad när jag låg där på backen... Det var ju dock inte så konstigt att jag inte kunde sitta kvar.
Min kära häst och jag skulle galoppera, han tog några steg galopp, men sedan saktade han ner till trav. Förstod nog inte riktigt vad jag menade, jag försökte då fatta ny galopp. Men istället för galopp så tog han ökad trav... När jag bromsade för att fatta ny galopp igen så hoppade han ner i diket och svängde runt 180 grader samtidigt... Jag gled ner på backen. Fick inte ont någonstans, var mest förvånad.
Men sedan gjorde jag ett nytt försök till galopp, gick så bra så. Till jag skulle sakta ner... Då gör han samma sak igen, fast samtidigt glor han på den hemska bommen (som bara stått där i säkert hundra år...).
Resten av ridturen blev det inga fler galopper... Blev bara tölt och trav. Hade inte lust att trilla av tre gånger... =)

Sedan hann jag med att rida Freyja och Tindra varsin tur. De var så duktiga så!
Pappa och jag red en sväng på Beris och Kátur med. Tyckte att Beris kunde gå en sväng till eftersom förmiddagsturen blev rätt lugn. Pappa och jag red mest trav och galopp. Kátur var pigg! Härliga gamla hästen!

Söndag. Vilma och jag var med på mammas agilitykurs. Det var skoj!
Sedan blev det två kvällsridturer, på Nökkvi och Beris. De var så duktiga små pojkar så! Red bara en halvtimme var på dem ungefär. =)

Måndag. Jobbade... Sedan blev det hem till mor och far och rida. =)

Tisdag. Jobbade... På eftermiddagen och kvällen tog pappa och jag in höet. Vi höll på från halv fem till halv tio... Då var vi helt slut båda två... Självklart var självlastarvagnen tvungen att gå sönder sista lasset med... Fick trixa lite för att få in det sista höet... Men det gick. Orkade dock inte köra in sista lasset i torken utan vi ställde den i vindskyddet under natten...

Onsdag. Jobbade... Sanna kom ut till stallet och vi red en sväng. Hon red Nökkvi denna gång och jag Beris. Båda skötte sig så bra så. En härlig tur med härligt sällskap. Alltid kul att rida med Sanna!
Sedan slängde pappa och jag in sista lasset hö i torken. Är så trött på höet nu... Vill bara att det ska vara inne och klart... Men nu ska det torkas, sedan buntas och in på logen... Snart färdigt för vintern. Detta år har vi allafall fått in tillräckligt med hö. Det är skönt!

Torsdag. Jobbade... Virrade omkring lite i Norrköping och försökte hitta lite skolor... Gick sådär. Jag och Norrköping går inte riktigt ihop... Gillar inte deras spårvagnar... *suck*
Red en tur med mamma på eftermiddagen. Pojkarna skötte sig så bra så. =) Hundarna följde med och sprang.
Mamma hade hundkurs. Så jag red en sväng på Freyja. Hon var lite stressad och blev väldigt svettig. Men skötte sig bra! Sedan cyklade Tindra och jag en sväng. Fina flickan var så duktig så! Hon hittade sin trav till sist och travade riktigt fint.

Fredag. Jobb... Snurrade runt i Norrköping ytterligare en dag. Men nu hittade jag alla skolorna! *glad*
På eftermiddagen kom Amanda ut till stallet. Vi red en stund i paddocken först. Beris gick så himla fint med Amanda! Hon fick världens fart på honom i traven, gick på volter och allt. Han reste upp sig och såg så snygg ut!  Kom helt av mig i min egna ridning... ;) Hon är duktig hon!
Jag fixade iordning hästarna och Amanda red en stund på Kátur med.

Lördag. Vi tvättar massa tvätt... Tredje maskinen är snart klar nu... Ska äta lite. Sen ska jag åka till mamma och pappa. =) Ut och rida som vanligt! Underbart!

Ta hand om er! Puss o kram!


Kommentarer
Postat av: Anonym

hatar AMANDA....pcc ....anomyna p

2009-09-14 @ 19:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback