Fredag den 11 december

Idag började jag dagen hemma. Efter frukost och liten promenad så städade jag Linus bur. Linus och Vilma sprang runt på golvet under tiden. =)
Sedan åkte jag hem till mor och far. Gick ut till stallet och mockade hagen och vindskyddet. Tänkte rida Nökkvi och ha Freyja som handhäst. Men när jag kom ut hörde jag att det var jakt på gång... Både Nökkvi och Freyja är lite rädda för det. Så jag lade ner den tanken och red ut på bara Nökkvi. Lämnade hundarna hemma eftersom det var jakt.

Nökkvi var på tråkigt humör och fick för sig att han inte skulle gå. Var inte rädd utan skulle bara inte gå däråt jag styrde.. Inget jag gjorde hjälpte. Fick fram honom steg för steg... Såå irriterande är han när han gör så. Man blir så maktlös... Men kom tillslut fram en bit så jag hade skogen brevid, så styrde in honom där och fick honom på andra tankar. Det gick bra att gå när man snurrade runt träden.
Sedan gick han bara bättre och bättre. På hemvägen gick han så himla bra. Töltade så himla fint, taktrent och lätt! Önskade att vägen hem hade varit längre... Jag ville bara fortsätta tölta.
Tråkig start, men ett underbar slut på ridturen.

När vi kom tillbaka hade mamma kommit hem. Så jag fodrade hästarna. Nökkvi var lite svettig, så han fick sin lunch inne, han blir så nöjd så när han får stå och äta i sin takt. Så jag tog in Beris med, för att ransonera hans matintag lite. När han äter ute så äter han säkert när ett kilo hö, fast vi ger dem ca 0,5 kg var... Han äter fort och mycket. Så han äter för mycket och det syns på hans mage. 
Beris var dock inte lika glad i att behöva gå in och äta, så han försökte springa ifrån mig först... Men han gav upp och jag fick hämta en grimma för att dra in honom... ;)

Mamma och jag drack lite kaffe, sedan åt vi lunch.
Efter det så gick vi ut en sväng igen. Packade några säckar hö.. Sedan hämtade vi flickorna, Tindra och Freyja. Vi red en stund i paddocken. Freyja gick stundtals riktigt bra. Det går bättre och bättre för oss. Och det gick bättre att rida i vår paddock än vad jag trodde. Så nu blir det fler pass där. Det behövs, både för Tindra och Freyja.

När vi kom in igen var klockan mycket och jag behövde åka vidare. Vilma och jag tog lillbilen till Linköping. Först blev det Hööks och Djurmagasinet. Skulle kolla efter en ny nosgrimma till Nökkvi, men hittade ett så snyggt träns, så köpte det istället. Hoppas verkligen att det passar nu..
Sedan köpte jag lite mat till Vilma.
Efter det tog jag en snabbtur på Ikea, köpte kniv och skärbräda till pappa.
Sedan tog vi en tur till kontoret, hämtade massa material som skulle köras vidare till Åtvidaberg. Så dit åkte vi med och lämnade material. =)

Vi kom hem lagom till Idol började. =) Ska bli spännande att se vem som vinner. Jag tycker båda är lika bra! De är båda lika värdiga vinnare.
Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback