Fredagen den 20:e februari...

Igår var Sanna och Maritha här. De kom hit med sina hästar Askur och Fia vid halv tio tiden. Var jättekul att träffa dem igen, det händer allt för sällan nu för tiden. Det var skoj att se Fia också, har ju bara sett henne lite kort under en kurs vi var på tillsammans i höstas. Men då hade man ju fullt upp med sina egna pass och hästar.
Vi red en lugn och skön tur! Nökkvi skötte sig riktigt skapligt. Jag som trodde att han skulle bli lite pigg med två nya hästar... Men min knas blev snarare lite slö... Jag fick driva honom nästan hela tiden... Men hellre det faktiskt!
Beris tyckte det var riktigt spännande och kul med nya hästar, så han var desto piggare. =)

Efter ridturen bjöd vi in dem på lunch, älggryta och ris. Mums!

När de hade åkt hem red mamma och jag en sväng till. Jag på Freyja och mamma på Kátur med Tindra som handhäst.
Freyja var riktigt duktig! Hon var lugn och fin hela tiden, ingen tendens till att öka. stressa eller springa iväg... Kunde rida på halvlånga tyglar hela tiden. Riktigt skönt!
Kátur var riktigt duktig och tålmodig med lilla Tindran brevid sig.
Tindra skötte sig ganska skapligt, hon for lite fram och tillbaka. Men hon vet ju inte hur man ska göra än. Nästa gång går det nog bättre. Då ska vi nog ta repgrimman på istället för en vanlig grimma.

Efter lite fika senare åkte vi bort till Evas stall och fixade iordning där och släppte in hästar och grejade.

Idag har hundarna och jag varit ensamma hemma. =) Imorse åkte jag bort och släppte ut hästar vid halv åtta. Passade även på att mocka ut alla boxarna när jag ändå var där...
När jag kom hem blev det kaffe och macka. Sedan gick vi ut till stallet. Jag red Nökkvi en sväng i paddocken först. Han fick jobba hårt! Travade och galopperade på volterna... Det var rätt djup snö där inne... Men vi behövde det! Han gick riktigt bra! Men det var jobbigt!
Red sedan ut en liten sväng i "våran" skog, hundarna fick följa med såklart. Blev tölt på fältet och trav över stockar och stenar... Gick riktigt bra och jag är så nöjd över min fina pojk!

Sedan var det lunchdags för alla hästar... Och sedan även för mig och hundarna. =)
Efter lunch gick vi ut igen... Amanda kom vid två och då red vi en sväng på Beris och Freri.
Gick riktigt bra för oss båda! Freri var riktigt pigg idag, såå skönt att se. Beris traskade på riktigt bra han med.
På hemvägen bytte vi häst, kul att känna lite på Freri. Det var stor skillnad sen sist jag red honom, oj vad mycket mindre han hade blivit (i positiv bemärkelse). Den lilla fetbollen är inte längre så fet! Vilket är otroligt skönt!
Beris gick riktigt fint för Amanda med!

Sedan packade vi lite hö tills det var dags för Amanda att åka hem igen.
Efter lite mockning i hagen var det dags för middag för hästarna och fodring & insläpp för evas hästar. Fixade boxar och allt då med. =) Kom hem vid sex ungefär... Var rätt trött i kroppen då... Så blev en skön dusch.
Sedan har jag tagit det ganska lugnt! Ätit spagetti carbonara, mums och kollat på let´s dance. Fixat halva Vilmas päls. =)

Nu är jag jättetrött! Så ska ta och säga gonatt till folket på msn... Sen ska jag krypa ner i min pudelbelamrade säng... =)
Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Det var så trevligt att träffas och rida tillsammans! Det måste vi göra om snart igen!

Kram Sanna

2009-02-28 @ 22:41:50
Postat av: Karin Damberg

jaa! Visst var det! Det måste göras snart igen! Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback