Några dagar sedan...

Ja det var några dagar sedan jag skrev nu... Så en liten uppdatering av vad som har hänt.

Lördag:
Jonna kom hit på förmiddagen. Så hon och jag red en sväng på Beris och Kátur. Jag tyckte att det gick riktigt bra!
Kátur var rätt pigg, men Jonna klarade av honom riktigt bra! Vi galopperade på fältet och hade en härlig tur!
Beris är ju alltid så härlig att rida! Man känner sig så trygg, han hittar ju aldrig på något eller springer iväg eller så. =)
Det är rätt skönt emellanåt.

Efter en snabblunch gick vi ut igen. Då kom mina sysslingar Matilda och Amanda hit och deras mamma Marie.
Vi erbjöd dem att rida, vilket var väldigt uppskattat! Matilda och Amanda älskar allt som har med hästar att göra och båda är rätt duktiga på att rida!
Marie fick ta Nökkvi, hon var så sugen på honom. Och det gick faktiskt riktigt bra för henne. Han skötte sig så bra så! *nöjd*
Matilda fick rida Beris, hon blev så nöjd så och blev helt kär i vår lilla buspojk. =)
Amanda fick rida Freri, vilket gick riktigt bra. Freri gick jättefint för henne!
Jag red på Freyja, var beredd på en liten stressad häst eftersom vi var så många. Men oj vad duktigt hon var!
Hon gick först och var jättelugn och fin (så lugn och fin som Freyjan kan vara). Hon töltade på riktigt bra med mig och höll sig i ett bra tempo. Det var bara sista biten hem som hon blev lite stressad, men då lade jag mig bakom de andra och då gick det bra igen.
Mamma red på Kátur, han skötte sig som vanligt! =)

Efter ridturen gick vi in och fikade. Men vi var rätt snart ute igen... =) Matlida och Amanda pysslade med hästarna i timmar!
Jag longerade Tindra en stund, med mamma på ryggen. Hon skötte sig utmärkt som vanligt, men tyckte att det var riktigt jobbigt... =) Men hon kunde till och med trava en liten bit därinne, det har hon inte gjort med ryttare på ryggen innan.

På kvällen kom Rolf, Sofie och Anna och hämtade bilen som jag hade lånat av dem under veckan som jag passade deras hästar. =) De var så tacksamma över att jag hade tagit hand om hästarna.

Söndag: Red Nökkvi en sväng på förmiddagen. Det var skönt! Han var så duktig så!
Efter lunch åkte jag, My och Marie och kollade på en ponny, Marie är sugen på att köpa det till My och Moa.
Det var en jättemysig ponny, men inte riktigt vad vi letade efter.

Måndag: Efter fika och mailfix gick vi ut och red med Sandra. Jag red Kátur och mamma Beris. Hundarna fick också följa med och pulsa i snön. Både hästarna och hundarna var rätt trötta efteråt. =)
Sedan longerade jag Nökkvi en stund på eftermiddagen. Han gick jättefint, men blev trött fort. Så var lite loj på slutet...

På kvällen var det Bodybalance. Det är skönt nu när man börjar komma på hur alla rörelser ska göras. Man känner att man blir bättre och bättre. Jag har bättre balans nu än första gången vi var där. =)

Tisdag: På förmiddagen red jag Freyja en stund i paddocken. Det var tungt för henne att pulsa i snön. Men hon gick riktigt bra! Det är skönt att känna hur stor skillnad det är! Hon är ju riktigt känslig, jag behöver inte ens röra tyglarna för att få henne att stanna.
Sedan kom Cissi hit, kollade på hästarna och sedan fikade vi. =) Jättekul att träffas, hoppas att de kan komma hit snart igen så vi kan rida en sväng.

Efter lunch kom Annette och Sandra hit och red. Det gick riktigt bra. Nökkvi hade fin tölt stundtals.
På vägen hem mötte vi skolbussen... Han hade kanat ner i diket... hehe... jobbigt läge... =)

På kvällen hade vi föreningsårsmöte i UNF 211 Unga Viljor. Vi var nio själar där. =)
För första gången på väldigt länge blev jag inte vald till någon mötesfunktionär. Det var lite konstigt att försöka sitta tyst under mötet... Men jag fick prata lite med och hjälpa till lite. =) Jag är väldigt nöjd! Vi hade ett bra möte, bästa på länge!
Vi blev en skön styrelse på 6 tjejer.
Jag blev kassör för första gången i mitt liv. Den enda posten som jag alltid sagt att jag aldrig ska sitta på...
Men det känns bra! Jag kommer fixa det här! Jag fick ju ta hand om förra årets ekonomi med. Det här året kommer att gå ännu bättre, när jag får fixa allt på mitt sätt från början.
Efter mötet åt vi semlor! =) Mums!

Onsdag: På förmiddagen satt jag och grejade lite framför datorn. När jag hade satt mig för att dricka kaffe och äta macka började Nellie skälla, vilket hon aldrig gör.
Men det var Marie och Moa som kom till stallet och antagligen blev hon så glad så hon inte visste vad hon skulle göra.
De kom allafall in en sväng och fikade lite. =)
Sedan gick vi ut i stallet och tog in Freri. Vi gick en promenad och Moa fick rida. Om hon blev glad! Hon var såå nöjd när hon satt däruppe på Freris rygg, i sin lilla ponnyputa och höll i handtaget.
Men när vi hade kommit halvvägs undrade hon: -Varför går ni så långt?
Moa är ju bara van vid att få ledas några varv runt i paddocken eller gå fram och tillbaka på en väg... Hon har aldrig ridit så här långt förut. =)
Efter ridturen fick hon hjälpa mig med att fixa mat till Freyja. Sedan satt hon i Freyjas box och kollade på henne när hon åt. =) Freyja var rätt nöjd med det med, hon verkar gilla att ha sällskap i boxen.
Men jag förstår Moa, det är rofyllt att sitta och se på hästarna när de äter...

Idag blev det ingen ridning för mig, det var så blaskigt och tråkigt ute. Men har mockat ut tre kärror skit ur hagen istället... Plus 20 högar från vindskyddet...

Ikväll har mamma haft sin Nyttohundskurs. Jag har filmat dem! 33 filmer lyckades jag filma innan minnet var fullt... =)

Nu ska jag lägga in filmer i datorn... Sedan ska hästar fodras och sedan är det dags att sova! Är skapligt trött!

Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback