En vecka som gick otroligt fort...

Jaa... Den här veckan har jag inte riktigt hängt med... Dagarna har bara flugit iväg... Imorn är det redan fredag....

I måndags gick mor och jag en promenad med hundarna på förmiddagen, när hon kom hem från jobbet.
Sedan kom Sandra hit en sväng. Vi red i paddocken en stund. Jag red Beris för ovanlighetens skull. Gick hyfsat bra, rider honom ju så sällan. Jag fick jobba... Och han med... Gick volter, framdelsvändningar och serpentiner. Mamma hade lite lektion för oss... =) Sedan red vi ut en sväng. Beris var lite seg.. Annars gick det bra.
På kvällen åkte vi till Mjölby med Eva och Sofie, vi tränade Bodybalance. Det var riktigt kul och välbehövligt... Jag som trodde att jag hade rätt hyfsad balans... Ack så fel jag hade...
Vi bestämde oss för att köpa årskort där. Då får man träna, gå på pass, bada och relaxa. Hur mycket man vill.  =)
Det lät bra det! Inte alls så dyrt heller.

I tisdags skulle jag ridit med Sandra på förmiddagen, men hon mådde inte riktigt bra, så fick rida själv.
Nökkvi och jag red i paddocken först, 15-20 min. Hade gummisnodden på honom, insåg att det var längesen sist. Körde lite voltarbete och lydnadsövningar med honom. Vilket gick riktigt bra. Han försöker verkligen göra rätt hela tiden, men ibland förstår han lite trögt bara... ;-P
Sen red vi ut i skogen... Jag hade nog jobbat honom lite mycket... Samlat ihop väldigt mycket energi... =) Han blev lite överladdad... Så två gånger höll jag på att flyga av när han helt plötsligt gör ett bocksprång ca 1 m upp i luften... Han ville bara springa fort. Men det var lite för halt och hårt, så gick inte riktigt.
Jag höll mig kvar allafall. =) *nöjd*
Annars hade han riktigt fin tölt, de gånger han inte rusade iväg med mig. Han var ju uppvärmd och samlad. Riktigt fin!

Sedan blev det en sväng i paddocken med Freyja. Gick rätt bra, men bara skritt. Det hade blivit lite halkigt i paddocken....
Men vi gick volter, framdelsvändningar och skänkelvikningar. Bara man får henne att koncentrera sig så är hon såå duktig! Väldigt lättflyttad. Dessutom verkade hon tycka att det var kul... Hon traskade på och kändes väldigt positiv.

Efter lunch med mamma så blev det en sväng på Kátur med. Vi testade vägarna bort mot Ängsnäs. Det var riktigt bra. Kunde både trava, tölta och galoppera. Sedan gick vi hem över fältet. Kátur var så nöjd, för jag hoppade av och gick hem. Annars gick han riktigt bra, lite slö... Men lite lagom.

I onsdags var vi hemma hos Carmen och hälsade på. Eva, Sofie, mamma och jag. Vi kollade på valpar, marsvin, kaniner, hamstrar, gerbiler och hästarna. =) 
När vi kom dit bjöd de dessutom på frukost. Jättegott och mysigt!
Eva som inte skulle ha några djur kom hem med en kanin och Sofie köpte två hamstrar. =)
Mamma och jag lyckades komma hem utan djur denna gång...

Efter en sväng till affären och lite lunch blev det sedan en ridtur med Sandra. Det gick hyfsat bra och Nökkvi gjorde inga bocksprång... =)

Idag har mamma och Vilma varit i Stockholm på kurs. Nellie och jag har varit ensamma hemma. =) Men vi har haft fullt upp. Gick upp vid sju imorse. (har tänkt försöka gå upp skapligt på morgonen, blir så mycket mer av dagen då) Vi fodrade hästar och gick en liten runda i skogen. Efter frukost och en stund framför datorn gick vi ut igen. Jag red en sväng på Nökkvi. Gick riktigt bra. Tränade lite galopp på fältet. =) Han fick göra sig av med lite överskottsenergi, fast denna gång i en kontrollerad form.

Vid elva kom Sandra och Annette hit. Så vi red en sväng. Jag är lika fascinerad varje gång av Annette. Hon lyckas få Beris att bli såå pigg. Sedan går han riktigt fint också. Hon börjar få mer och mer kläm på honom nu, det är kul att se!
Jag red Kátur, först var ahn lite seg. Sen var han lite för pigg... Skulle varit skönt med ett mellanläge. Men gick rätt bra allafall. =) Det är skönt att rida honom. Han gör det man ber honom om, kräver inte så mycket och det är bra när man ska hjälpa de andra lite.

Vid lunch fick Freyja och Kátur så inne och äta mat... Freyja äter fort och äter upp allt... Idag fick hon nog nära 2 kg grovfoder... Allt var borta när jag kom ut.. Kátur stod nog och pillade med sitt i nära 3 h, ändå var det inte slut.
Han fick stå med back-on-track på sitt bakben.
Red en tur på Freyja med. Hade tänkt paddocken, men det var för halt så fick rida ut.
Det gick bra när vi red bort.. Men sedan stressar hon och vill rusa hem. Gick allafall hyfsat bra och lugn stundtals. Vi får jobba mer på det bara... Någon gång släpper det nog.

Nu på kvällen åkte jag in till stan för att vara med på Junis filmkväll, som började idag. Birgitta skulle hjälpa mig med föreningens bidragsansökningar med. Men det var bara in och vända för mig. På Junis var det bara en medlem. Så Birgitta hjälpte mig med bidraget, som jag lade på lådan direkt. Sedan åkte jag hem igen. Kändes fånigt att vara två vuxna på ett barn. Hoppas på fler nästa gång.

Nu ska jag gå ut till hästarna. Sen är det dags att sova! Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback