Tillbaka...

Jaa... Nu är jag tillbaka här igen... Tröttnade på att ha en hemsida att uppdatera och betala på...

Så... Vad har hänt idag då?
Jonna har varit här. Så hon red Kátur, mamma på Beris och jag på Nökkvi.
Blev en ridtur i paddocken idag först. Nökkvi riktigt bra. Han är stel och behöver jobbas där, men var hyfsat samarbetsvillig allafall. Blev mycket voltarbete och halter. Sedan red vi ut en liten sväng i skogen. Blev lite trav, tölt och galopp på Värns lycka. =)
När vi kom tillbaka var mina kära kusiner, moster och morbror i stallet. Kul att träffa dem igen.

Blev en ridtur i paddocken på Freyja idag med. Hon blir roligare och roligare för varje gång. Även om det var hårt i paddocken kunde vi trava och tölta lite. Den tjejen har riktigt fin trav och helt underbar tölt. Lite mjukare underlag och lite bättre kondis... Då blir hon riktigt fin! Jag längtar!

Efter ridturen fick Kátur och Freyja stå inne och äta lite mat. Vi tog även in Birkir (Freyjas föl) som har lekt nästintill hela dagen och var rätt svettig. Så blev fleecetäcken på alla tre, lite hinkmat och hö.
De andra fick också hö, fast utomhus.

Sedan gick vi in och fikade hela gänget. Det var trevligt. Moa roar oss allihop med sina funderingar och sånger. Sötnosen! =)

Nu är det dags att fodra kvällsfodringen. Sen ska jag gå och lägga mig. Ska upp tidigt imorn för att åka till Linköping och dra ut en visdomstand.

Puss o kram!

Bjuder även på en fin bild på Freri och Birkir när de busar! =) Birkir och Freri busar som mest. =) Birkir står på bakbenen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback