Torsdag den 11 juni

Veckorna bara flyger iväg...

Sist jag skrev så skulle brorsan komma hem...  Vi hade en härlig helg! På fredagskvällen så grillade vi och spelade kort!
På lördagen for vi till Stubbegården. En gård en bit utanför Vadstena som har kakbuffé. Det var himla gott! Dit ska jag igen!
Farmor hängde med dit, sen följde hon med hem efteråt. =) Vi var vid tåkern en sväng med innan vi kom hem. Skulle åka och kolla på det nya fågeltornet.. Men när vi kom dit insåg vi att vi var vid fel fågeltorn... På fel sida om Tåkern... ;-)
Men Tåkern är fint ändå och det var skönt med en promenad efter alla kakor... =)
På söndagen var det Mors dag. Mamma hade köpt tårta... ;) Så vi grillade och åt tårta till efterrätt. En riktigt nyttig helg hade vi med andra ord. Vi skjutsade Victor till tåget på eftermiddagen, så mamma och jag passade på att gå en sväng på IKEA.

I måndags förra veckan red vi lektion för Malin. Sofie och Thokkadis kom hit med. Så Sofie och jag red ett pass. Nökkvi gick riktigt bra! Nu har vi fått lite att bita i igen! Himla skoj! Mamma red Tindra och Freyja, två kortare ridpass. Gick riktigt bra för henne med! Sedan åkte jag och jobbade...
Tisdagen och Onsdagen tog jag det lite lugnt. Jobbade lite. Men var lite sjuk... Så tog det rätt lugnt...
På torsdagen kom hovslagaren ut och hästarna fick nya skor. Mamma och Nellie åkte till Stockholm, så Vilma fick följa med mig till jobbet efter lunch.
På fredagen jobbade jag igen. På eftermiddagen kom Amanda hit och vi red ut en sväng.
I lördags var vi och hämtade en kanin, som numera är döpt till Gustav. Han är en vit lejonhuvad kanin, med lite grått i det vita. Otroligt söt! Amanda följde med, sedan red vi. Först red vi Nökkvi och Beris på banan. Vi hoppade lite. Det var riktigt skoj och gick riktigt bra. När de började bli lite trötta red vi ut en liten sväng.
Sedan red vi en sväng till, på Freyja, Tindra och Kátur. Vi red i paddocken. =) Det gick riktigt bra det med. Freyja går ju lite fort stundtals, men gick hyfsat ändå. =)
I söndags kom Amanda ut igen. Vi körde Beris en sväng. Han var lite tramsig, men skötte sig skapligt med tanke på att det var längesen han drog vagnen. Sedan red vi ut en sväng på Kátur och Freyja med. Freyja var väldigt pigg och ville bestämma takten, men det gick bra tillslut! Kátur skötte sig som vanligt!
På kvällen åkte vi och röstade. =)

I måndags jobbade jag... Sedan tog jag det mest lugnt på kvällen, skulle ridit. Men regnet öste ner... Så blev inget med det. Hann som tur var med en promenad med hundarna innan det började.
Tisdag och Onsdag har jag varit i Stockholm och hälsat på kansliet. Vi var tre nyanställda som fick komma dit på introkurs. Fick information om vad de gör på kansliet och vilka man ska höra av sig till med vilka frågor... Och lite annat med. =) Det blev två härliga dagar med mycket diskussioner, sidospår, skratt, gott fika och annat skoj.
Hann med en tur upp till Uppsala och träffa Victor, Mi och Diesal. =) Det var en snabbvisit. Sov över där typ. =)

Idag har jag jobbat. Sedan har mamma och jag ridit en sväng på Nökkvi och Beris. De var rätt sega idag...
Sedan red jag Freyja. Hon var inte seg. ;) Var lite tråkig i början och ville vända hem... Men sedan gick det kanonbra!

Nu ska jag ut med hundarna en sväng... Sen ska jag sova!
Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback