Lägenhet. Student. Ridläger.

Har haft en ledig dag idag. =)
Ringde på en lägenhet i förmiddags, skulle kolla om det fanns tid för visning i nästa vecka. Han kunde direkt idag. Så vid tio åkte jag dit och kollade.
Lägenheten var jättefin! Kände verkligen att jag skulle kunna tänka mig att bo där. En etta, på 42,5 kvm, med uteplats och grejer. När jag kom hem ringde jag direkt till bobutiken. Jag stod först i kön! Så nästa vecka ska jag in och skriva kontrakt! Den 1 juli flyttar jag in!!! Weii!!!


Mamma och jag tog en blöt promenad i regnet med hundarna. De behöver u gå ut även om det regnar. Även om Vilma inte var så jätteglad över att behöva vara ute... ;)

Sanna har tagit studenten! Vi var och grattade henne. Var jättekul att ses igen! Det går ofta långt mellan gångerna... Men nu ska vi försöka få till en ridtur igen! Det är så kul! Grattis Sanna!



Efter studentfirande var mamma och jag en sväng i stan. Vi har handlat lite grejer till hundarna, marsvinen och kaninen! =)
Lukas och Linus (marsvinen) har fått en hängmatta. ;) Ska bli spännande och se om de använder den.
Gustav, kaninen städade vi hos idag, sedan fick han en vattenflaska och en glasstrut. ;) Vilma fick en ny påse med hundmat, var erbjudade igen. Det är bra grejer. Kan köpa hundmaten för 79 kr istället för ca 300. Sedan köpte vi lite ben och burgare till dem.

Imorn ska vi på ridläger mamma och jag. Vi har funderat lite fram och tillbaka om hur vi ska göra med hästarna... Vilka vi ska ha med oss och så... Vi kom till slut fram till att Freyja och Tindra ska med. Jag ska rida Freyja! Det ska bli himla kul, gillar verkligen att rida henne. Men tjejerna är ju inte så vältränade än, så två pass vet vi inte om de orkar.

Så jag hade tänkt ta med mig Nökkvi. Nu är han rätt svårlastad och jag har inte lagt ner tillräckligt med tid innan det här till att träna honom. Men ikväll när jag skulle träna inser jag att han inte är förberedd på att åka... Jag kommer inte kunna vara säker på att få med honom hem igen då. Och jag vet att jag inte kommer ha det tålamodet på måndag kväll när vi ska hem...

Så nu får jag tänka om. Nökkvi får vara hemma i helgen. Freyja och Tindra ska med och kanske kommer Beris och Kátur få följa med också. Så har vi två hästar var med oss. Vi får se imorn hur det känns. Men Nökkvi kommer i vilket fall vara hemma i helgen.

Nu ska jag ta och lägga mig! Håller tummarna för att vädergurorna har rätt i att resten av helgen kommer bli fin!
Puss o kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback