Torsdag eftermiddag...

Sitter vid datorn en stund och segar... Är nyss hemkommen från en heldag i Linköping med Marie.
Det var skönt att göra något annat än att gå hemma... =)
Vi åkte vid sju, halv åtta i morse. Deras marsvin skulle kastreras, för de bråkar så dant... Hoppas att de slutar med det nu. Det är två hanar, som våra, men deras är mer lika i ålder. Det skiljer bara några månader på deras, våra skiljer det ju några år på...
Vi lämnade dem på valla imorse... Sedan skulle de inte hämtas förns två...
Så först tig vi en fika på stan, eller allra först gick vi en promenad på stan. Den var dock inte helt meningen... Vi skulle gå till ett fik som jag trodde att jag visste vart det låg... Men låg på ett annat ställe... Vi fick leta lite. När vi väl kom fram var det stängt... Men vi hade passerat ett öppet fik på vägen, så vi traskade tillbaka dit... Det var ett mysigt kafé, kaffe och macka var välbehövligt vid nio. =) Blev ju tidigt frukost...

När vi hade hängt på kaféet nästan en timme tig vi oss till Ikano och IKEA. Traskade runt en sväng på IKEA, Marie köpte lampa och grejer, jag hittade skålar till mina små marsvin... =)
Sedan gick vi bort till Hööks och Djurmagasinet. Jag köpte foder och ben till vovvarna, var sugen på att köpa ett täcke till Vilma, det var såå fint. Men hon behöver ju inget... Marie var sugen på att köpa en jeansväst till Nellie, men tror att den skulle blivit för stor, så blev inget.

Sedan traskade vi runt i Ikano-huset. Jag hittade ingenting... Men Marie hittade lite kläder och grejer till barnen... =)
Sedan gick vi och åt lite lunch på MAX. Timmarna rann iväg fort idag... Klockan blev två snabbt.
Men man är lite seg nu... Ska ta och traska ut till hästarna snart så jag piggnar till lite...

En liten uppdatering av resten av veckan:
Måndag: Red Nökkvi en sväng på förmiddagen, först i paddocken några varv... För att känna lite på honom... Tränade halter. Han var så duktig så. Sedan red vi ut, vovvarna var med. Det gick bra! Det är fortfarande jobbigt med all snö... Men när han väl får upp farten går det bra... =)
Hade mjuk och härlig tölt på vägen hem. Jag sken som en sol då! Oj vad nöjd jag blev! Såå skönt!

Efter lunch packade jag hö, mockade, släppte ut Nökkvi och tog in Freyja en stund.
Sedan kom mamma hem och vi packade in hundarna i bilen för att köpa present till Moa som fyllde 3 år.
Vi for runt Östergötland runt kändes det som. Mamma hade kollat ut en docka som vi skulle köpa... Den fanns inte i Motala, inte i Skänninge, inte i Mantorp, inte på leksaksaffären i Linköping. Men till slut gick vi till MAXI i Linköping, där mamma hade sett dockan i lördags, men tyckte att den fanns ju i motala med...
Vi köpte dockan allafall... Sen blev det bråttom... Vi kom hem 17.20... Det fodrades hästar, promenerades hundar, duschades i rask takt. 18.00 for vi iväg igen. =) Kom lite sent. Men Moa blev så glad så!

Tisdag: Förmiddagen ägnades åt städning. Kanske inte det roligaste som finns, men det blev rent och snyggt! =)
Sedan packade vi hö och mockade i hagen.
Efter lunch kom Amanda hit. Vi red en sväng. Amanda på Freri, mamma på Kátur och jag på Beris. Beris hade fått skav av sadelgjorden, så blev barbacka... =) Men det gick bra. Kátur och Freri var pigga, det var Beris med! Men han är alltid kontrollerbar... =)
Sedan fixade vi Dísas hovar, Amanda borstade henne lite med. Freyja fick komma in och äta. Halm fylldes på i vindskyddet. Sedan fick Birkir komma in, vi kollade hovarna och sedan borstade Amanda och jag honom.
Han blev såå söt! Sedan packades mer hö...
Amanda åkte hem och mamma och jag gick in och åt fruktsallad med keso. =)
Sedan fixade vi lite med korten på datorn...

Onsdag: Ensam hemma... Blev en ridtur på Nökkvi på förmiddagen, hundarna följde med såklart. Han var helt underbar, vädret var underbart och hundarna var så duktiga. Bättre tur kunde jag inte fått..
Nökkvi var så lugn och cool och lyhörd som han kan vara. Jättemysig i boxen var han också. Blev ordentligt ompysslad igår, borstade länge och noga.
Red en lugn och skön ridtur. Sedan masserades han och smörjdes in. Fick stå inne med fleecetäcke och äta lunchen. Då trivs han!
Efter lunch red jag en tur på Beris, hundarna fick då vara inne och vila. Red barbacka igen. Han var lite seg på bortvägen. Men sedan var han pigg minsann. Körde tölt och galoppväxlingar. Han var såå duktig! =) Myshästen!
Sedan fick hundarna komma ut igen. Jag mockade vindskyddet och packade hö. Sedan red jag en sväng på Freri. Han var lite stel och så. Men jobbade på rätt bra ändå. =)
Efter middagsfodringen gick vi in, hundarna fick duschas av.... Sedan vilade vi i fotöljer och soffan på kvällen... =)

Nu ska jag gå ut!
Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback