En skön helg...

Ja jag har haft en skön helg.
I fredags var det 1 maj, så vi var såklart på Gerstorp/Stenholmen och kollade på salushowen, lite tradition att åka dit.
Det var skoj att träffa lite folk och så, hingstarna var roliga att se med. De var såå fina. Mökkur var med bland annat, en av Sveriges finaste hingstar. Han var min idol när jag var mindre. Hade en tröja med honom på, som jag hade kvar jättelänge!
Saluhästarna var inte mycket att se, våra hästar är betydligt finare än dem. Och ändå skulle de ha 60-75 000 för dem ungefär... Men det är ju kul att inse att sina egna hästar är otroligt fina, vilket jag iof redan visste. =)

På eftermiddagen kom Amanda hit, så vi red ut en sväng. Nökkvi var lite tramsig... Men skötte sig rätt skapligt ändå. Vägen var jätteknölig, vilket Nökkvi inte gillar. Men han gick riktigt fint ändå.

På kvällen oljade mamma och jag agilityhinder. Sedan grillade vi korv och banan. =)

I lördags gick jag en morgonpromenad med hundarna medans mamma hade hundkurs.
Sedan grejade pappa och jag med min bil. Bytte massa saker som behövde bytas, oljefilter, luftfilter, kupéfilter och olja. Skulle bytt tändstift med, men de som pappa hade köpt var fel sort. De i butiken hade klantat sig och gett fel...
Får byta det på måndag istället. Sen ska den tvättas med. Hade tänkt göra det hemma först, men ångrade mig sen. Ska åka till Bråstorp istället.

Red Beris, Nökkvi och Freyja i paddocken på kvällen. De var riktigt duktiga alla tre, jobbade på bra i värmen. Men vi var rätt trötta alla tre efteråt. 

Idag har My och Marie varit här en sväng. Mysan red en sväng och Marie cyklade. Marie och jag packade lite hö med.
Jag har oljat in agilityhindrena en gång till. Efter lunch gick jag en promenad med hundarna. Det var riktigt skönt! Har gått varje dag nu i helgen.
Sedan har mamma haft agilitykurser, jag hjälpte till på den ena och den andra är jag med i. Vilma gick rätt bra idag. Men det är snart dags för löp, det märks... Hon bet mig i benet idag med. Hon tyckte att jag gjorde fel...
Annars var hon riktigt duktig.
Annette kom hit efter kursen, så blev en kvällstur. Nökkvi gick riktigt bra idag! Töltade på lösa tyglar på hemvägen.

Nu är jag riktigt trött! Så ska ta och gå och lägga mig. =)
Ta hand om dig! Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback