Onsdagen den 20 maj

Idag fyller Berserkur 15 år. Grattis! Helt otroligt vad tiden går fort, att han redan är så gammal. Känns inte som det var så längesen han var en liten bebis-beris...

Har jobbat halv-dag idag. =) Så efter lunch gick mamma och jag ut och red en sväng. Mamma red fetbollen Beris (han är verkligen fet just nu... vi jobbar på det). Jag red Nökkvi. =)
Det gick rätt bra. Men de hade gått på bete hela förmiddagen, tills vi tog in dem och red... Så de var något mätta och hade nog lite ont i magen... Så nästa gång blir det någon timmes vila innan ridturen.

Efter ridturen gick vi in, tog en kopp kaffe och resten av rabarberpajen som fanns kvar från helgen. Mums!
Sedan gick vi ut och red en sväng till.
Mamma red då på Kátur och jag red Freyja. Kátur var ovanligt pigg idag, på hela ridturen! Det var härligt att se!
Freyja var pigg, men lugn och fin! Det var riktigt skönt! Vi kunde trava på bra, lite tittig var hon. Men man kan inte få allt. =)
Blev även lite tölt på hemvägen. Första tölten gick riktigt bra, då var hon riktigt lugn och fin. Nästa var mer taktrent, men då spände hon sig lite tyvärr..

Efter det tog Tindra och jag en sväng, jag cyklade med henne. Hon blev överlycklig och ville gärna studsa lite istället för att springa rakt fram. Men snart kom hon på vad det var jag ville, då skötte hon sig perfekt. Det är lätt att belöna henne, bara klia henne lite på halsen så är hon såå nöjd. =) 

På kvällen har mamma haft spårkurs. Jag var med och hjälpte till lite. Vilma fick också vara med, en tjejs hund var sjuk och kunde inte vara med. Så hon fick låna Vilma av mig. Vilma blev överlycklig över att få vara med ut och spåra. Det gick riktigt bra, fast det var längesen hon spårade nu.

Nu är det dags att gå ut och fodra hästar. =)
Ta hand om er! Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback