Veckorna går fort...

Den här veckan rullade iväg otroligt fort... Skönt på sätt och vis, det är redan fredag igen. Men samtidigt lite skrämmande... Känns som man inte riktigt hänger med..

I måndags kände jag mig lite hängig på dagen, så var hemma och försökte jobba med hemsidan. Det gick sådär, men fick lite inspiration allafall. Blev ingen ridning eftersom jag inte kände mig helt okej.. Gick en promenad med hundarna och passade på att sitta ute och läsa lite istället.
Sedan var Vilma och jag med på mammas spårkurs. Det var skoj! Vilma är ju så otroligt duktig! Hon tar allt man lägger ut. 

I tisdags jobbade jag lite längre, för sedan på kvällen var det styrelsemöte med Blå Stjärnan. Tyvärr var vi bara fyra som kunde komma på mötet. Hade vi vetat det kunde vi ju flyttat det och jag kunde åkt hem skapligt istället.
Men men... =) Det var trevligt allafall.

I onsdags jobbade jag. När jag kom hem på eftermiddagen tog mamma och jag en ridtur i blåsvädret på Beris och Nökkvi. Det gick sådär... Det är så jobbigt att vara ute när det blåser så mycket... Man blir helt slut...
På kvällen var det agility, trodde att blåsten skulle lugna sig lite, men det gjorde den inte. Som tur var gick det riktigt bra ändå. Vi var tre i fortsättningsgruppen, riktigt kul! Hundarna låg på ganska lika nivå, vi hann köra en hel del och vi kunde tipsa varandra lite om hur vi skulle göra.

I torsdags hade vi bokat in tid för ridlektion för Malin (kullersbro.se). Jag hade sett fram emot att få lite tips för hur jag ska jobba med min stora häst... Men just när jag skulle öppna dörren och gå ut öppnar sig himlen och det ösregnar. Tyvärr såg det inte ut att bli någon liten skur heller, vi som bara har en gräspaddock kan ju inte rida när det regnar. Så det var bara att ringa och avboka tiden. Hon kommer på måndag nästa vecka istället.
Jag fick åka och jobba lite tidigare istället...
Red en sväng på Nökkvi på kvällen... Men vädret var sådär kul då med. Men blev en liten tur i paddocken och sedan ut. Men Nökkvi var så spänd... Gick bättre och bättre, men tråkigt när han känns sådär...

Idag har jag jobbat. Kollat på filmer inför hösten. =) Om 1½ timme kommer Victor. Skoj att träffa honom! Det var längesen nu!
Men nu ska jag fortsätta jobba lite till innan vi tar helg! =)
Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback