3:e november

Shit vad veckorna går fort.. Det är redan november...

Förra veckan var det mycket verksamhet på mitt schema... Visade tre filmer, hade ett disko och ett årsmöte. =) Det var skoj! Alltid kul att träffa massa barn!

I lördags kom släkten hit på lite kalas. Det var trevligt! Även om jag blev lite försenad... Hittade massa mus-skit i min besticklåda och under diskbänken... Var tvungen att börja städa...
Men med hjälp av min kära mormor lyckades jag komma i ganska bra fas till resten kom. =)

Söndagen var en härlig dag. Började med att rida Beris och Amanda red på Nökkvi. De gick kanonbra båda två. Beris hade riktigt bra fart och jag lyckades till och med att få riktigt ren tölt. Amanda red kanonbra som vanligt, så Nökkvi gick så fint så. =)
Sen hade vi agility, Vilma var såå duktig!
Tog en barbackatur på Freyja, så hundarna fick följa med också. Det var riktigt mysigt! Full fart var det på Freyjan, men kontrollerbart! Ökad tölt barbacka på Freyja är såå härligt!

Pappa och jag var på kyrkogården och tände ljus hos farfar på kvällen. <3

Igår var jag sjukt seg... Och kände mig väldigt hängig. Så åkte direkt hem efter jobbet och hade en lugn och skön kväll hemma. Såg på en film och så.

Idag har jag rididt på min lilla häst på förmiddagen. Han var såå duktig, men jag var såå seg.. Gick rätt skapligt för oss allafall. Galoppen gick riktigt bra, galoppbytena var såå bra! Tölten var lite travaktig idag, men det var mitt fel. Lyckades inte hjälpa honom som jag ska... Orkade inte.
Longerade Freyja en stund. Hon är såå söt! Kunde inte ta det lugnt och värma upp i skritt. Nä, började med ökad trav och bocksprångade lite... =)
Vi hade nog rätt kul båda två! Men efter några varv så kunde jag bestämma takt och så. Gick så fint! Galoppen gick riktigt bra idag med. Det märks att hon har börjat använda den mer (galopperar endel när jag rider numera).

Jobbade efter lunch. Kom hem för två timmar sedan ungefär... Åt kvällsmat... Nu ska vi gå en kvällsrunda... Sen måste jag sova. Det där med att sova tidigt lyckas jag aldrig med. *suck*

Natti natti! Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha! Vilka härliga djur du har. Vad kul också att det gick bra med alla "junis-happenings". Nån bättre konsulent kan de knappast få ;-) Hoppas vi ses imorgon vännen...puss å kram <3

2009-11-05 @ 18:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback