En månad går fort...

Ja det är drygt en månad sedan jag skrev sist... Tänker inte uppdatera hela månaden. Men några saker som hände i september kan jag skriva upp.

Bröderna och Mi var hemma en sväng. Trevligt att träffa dem. Firade Victor som fyllde 24 år den 18:e september. Sedan tog vi in massa hö, buntade och slängde upp på logen.

Mitt kusinbarn Saga döptes i Nykyrka. Det var så fint som bara dop kan vara. =) Lilla Saga var otroligt tyst och snäll hela tiden. Och såå söt!

Sedan var det konsulentsamling i Stockholm sista dagarna i september. Det är alltid kul att träffa kollegorna, träffa nya och gamla. =) Få lite utbildning och nya tips och idéer.
Vi var och såg Glada Hudik-teaterns förestälning "Elvis". Det var såå bra! Sedan fick vi värva och lära oss mer om värvning.

I helgen har jag ridit en massa. I fredags red jag först Freyja en sväng. Gick skapligt, men hon ville bara tölta hela tiden. Fick ingen ordentlig trav på henne.
Sedan kom Anne och vi red en sväng på Beris och Nökkvi.

I lördags kom Jonna hit på förmiddagen. Så vi red på Beris och Nökkvi. Sedan var det tråkväder nästan hela dagen. Hann lastträna Disa lite mellan skurarna.

Idag har vi varit på unghästmönstring med Disa, Kátur fick följa med som sällskap.
Hon skötte sig exemplariskt vid lastningen. =) Så duktig flicka! Klev bara på, som hon inte gjort annat. Det enda som var lite läskigt var översta baklemmen. Men det var bara första gången som det var läskigt, nästa gång var det ingenting.
Vid visningen var hon otålig, ville inte stå still. Tramsade lite med pappa. Sedan visade hon såklart inte sina fina gångarter. Travade lite, sedan "struttgalopp" och dessutom massa bocksprång.
Hon som har helt underbar galopp och fin tölt... *suck* Men så är det väl med småttingar, de gör inte alltid som man vill.

Men bedömningen blev allafall: Stort välutvecklat ungsto med lång och ganska välrest men något kraftig hals. Lite grovt huvud men väl ansatta öron. Kraftigt och musklat kors. Rör sig bra i trav men lite styv i galoppen och visar mycket temprament! Lovande ungsto!

På eftermiddagen red jag Freyja i paddocken. Hon gick såå fint! Testade en ny sadel. Den verkar passa både Nökkvi och Freyja! Kan det vara så bra?!
Sedan kom Amanda hit så vi red en sväng på Beris och Nökkvi. Nökkvi var tramshäst idag eftersom det blåste endel... Men skötte sig rätt bra ändå.

Har fått min lilla sadel såld nu. =) Nu har jag bara Sigman kvar. Hoppas bli av med den snart!

Nu ska jag nog åka hemåt. Ellerr sätta på kaffe... Vi får se... =)

Ta hand om er därute! Puss o kram! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback