Söndag den 18 april

Igår var jag med Sanna på tävlingarna på Himmelstalund. Det var jättekul att se alla fina hästar och var på tävling, var väldigt länge sedan jag var på någon tävling. Tyvärr blåste det ju sjukt mycket, så man orkade inte vara ute vid banan allt för mycket och de flesta satt i sina bilar mellan ridturerna.
Är bra sugen på att komma iväg och tävla lite med Freyja. Så nu ska här tränas. =) Jobbar på att få henne i skaplig kondis nu...

Idag red jag Freyja i förmiddags. Det gick riktigt bra! Trots all blåst och att vi var själva ute i skogen så var hon faktiskt riktigt lugn, eller allafall inte stressad. Hon var pigg, men det gör ju inget. Hon var kontrollerbar hela vägen. Så blev mycket trav, sedan lite galopp och på hemvägen töltade vi nästan hela vägen. =) Hon var så duktig min fina flicka!

Efter lunchen så red jag ut på Nökkvi, då fick även Vilma följa med ut. Nökkvi gick också riktigt bra, tramsade några ggr, men gick skapligt fram. =)
Men mest imponerad blev jag av Vilma i ett hundmöte. Hon kan ju vara lite svår ibland och skäll/skrika rakt ut när hon ser en hund. Vi tränar på det och ibland går det bättre, ibland sämre.

Idag gick det bättre än jag förväntat mig. Vi mötte en lagotto som hon brukar skälla på så fort hon ser den. Men jag var snabb fram med godis så fort hon såg den. Belönade när hon var tyst. Och hon var tyst hela tiden!!! Inte en ljud sa hon! När hunden kom nämre gick vi lite åt sidan för att få någon meter till mellan hundarna. Vilma ställde sig så fint brevid Nökkvi! Hon fick massor med beröm och godis av sin ganska chockade matte.. ;)

När vi kom tillbaka från ridturen var min morbror och mina kusiner på besök. =) Båda tjejerna var väldigt ridsugna, så vi tog ut Kátur så fick de rida en sväng. De red barbacka i bara grimman. Men han gick så fint så lille gammelmannen! Sen så fick de rida var för sig en bit för att öka lite. Moa travade först. sen försökte vi tölta lite... Moa fick korta tyglarna lite, så smackade jag... han töltade så fint gamle mannen. =) Mär My red så ville hon också tölta, då gick han ännu finare. =) Kort kort tempo först, för my ville inte rida så fort. Men sedan ökade vi lite grann och han gick i klockren tölt!
Han är ju för söt!

Sedan var det dags för agilitykurs för Vilma och mig. Vi var lite okoncentrerade och vimsiga båda två. Men hon jobbade på bra ändå. =)

Det blev pizza till kvällsmat! Det var riktigt gott!

När jag kom hem sen så städade jag hos mina små marsvin. De fick vara ute och springa i köket så länge. Då skar jag upp bitar av gurka och slängde ut på golvet. Gurk-sök för marsvin. De sprang runt och letade alla tre! Var så söta så!

Nu är jag såå trött! Ska gå och lägga mig! Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback