Liten uppdatering om mig... =)

Yes box... Jag är sjukt dålig på att skriva här... Men så är det.
Tänker inte skriva om vad jag gjort senaste månaden... Blir så långt och ointressant...

Men lite om veckan får du allafall. =)
I tisdags gick min finaste kusin Johanna ut nian! Tänk att den lilla redan blivit så stor... Det är lite skrämmande faktiskt. I mina ögon är hon fortfarande sådär 9-10 år... =) Men samtidigt är det kul! Härligt att se dem växa och bli så underbara personer mina små kusiner!
En bild på mina fyra småkusiner från Johannas avslutning.  



Resten av veckan har varit lugn, har jobbat endel hemifrån. Det har varit skönt, för har känt mig lite sådär hela veckan... Lite hängig och orkeslös..

Igår löshoppade jag mina fina hästar. Beris, Nökkvi, Freyja och Tindra fick jobba lite. =) De var så duktiga så.
Men sedan var jag rätt slut... Åkte hem rätt skapligt ochåt pizza och såg en film. I love you, man.
En helt underbar film! =)

Idag har jag hunnit med endel. =) Kände mig piggare idag! Körde Beris på förmiddagen, han skötte sig riktigt bra med tanke på att han körs alltför sällan.

Efter lite lunch gick jag ut och red Nökkvi. Han var helt underbar idag! Lugn och fin, joggade fram i traven och rullade över i lugn och fin galopp. Han kan så mycket bara han vill min lilla pojk. <3

Efter lite kaffe och glass gick jag ut och red Freyja. Självklart kom det en regnskur då, men hindrade inte mig...
Kan inte säga att hon var underbart duktig min lilla tös... Men hon skötte sig riktigt bra! Vi travade nästan hela vägen och efter en stund gick hon riktigt fint! Det är svårt att driva fram en pigg häst utan att den ökar, men jag lyckades med det! Det är jag grymt nöjd med! På hemvägen tramsade hon ingenting och fick en rätt bra galopp med. Sedan töltade vi sista biten hem och det gick riktigt bra! Inget stress, trots raksträckan och närheten hem. Så duktig var hon! <3

Sedan tog pappa och jag och cyklade med Kátur och Tindra. Nellie och Vilma fick också följa med. Tindra gick riktigt bra! Travade nästan hela tiden. Men så trött hon var när vi kom hem... =) Hon har så dålig kondis lilla sötnosen och mycket att bära på... Men hon kämpar på och är så glad över att få göra något! Så fort man kommer ut med grimman i hagen så gnäggar hon och hoppas att det är hennes tur... =)

Nähe... Nu ska jag gå och lägga mig!
Natti natti!
Puss o kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback