22 mars 2010

Jag hade en helt underbar helg i Västerås/Hallstahammar med mina fina vänner Sofia, Evelina, Lotta, Ulrika och Emma (en sväng på lördagen). Den 11-14 mars. En långhelg, det var grymt skönt! Vi bara umgicks, traskade runt lite på stan, åt god mat och hade det alldeles underbart! =) Ja jag behövde det.
Synd att det var flera som inte kunde komma. Men det får bli fler helger.

Den 16 mars kastrerades Linus, det gick så bra så. Han har återhämtat sig snabbt! Det var skönt att se. Så nu ska vi bara vänta tre veckor så ska jag köpa fler marsvin sen.

I onsdags skulle hovslagaren kommit och satt på skor på hästarna, men han blev sjuk. Så han kommer på fredag istället. Jag längtar! Vill ju ut och rida nu!

I lördags hade jag mina fyra småkusiner här. Helt underbart! Två av dem är inte så små längre... 13 och 15 år... Men i mina ögon kommer de alltid vara små kusiner ändå. =) Ja det var mysigt att ha dem här, vi kollade på massa kort, såg på körslaget och pysslade lite, lekte med playmobil och spelade spel.
Timmarna gick så himla fort... De sov över här allihop och jag skjutsade hem dem på söndagen.

I söndags fyllde farmor år! Så efter jag skjutsat hem kusinerna så åkte jag till farmor och åt massa god mat. Umgicks med ytterligare en kusin och mina små kusinbarn. =) Sen var faster, Adde och Jonas där med.

Ja efter den härliga, men intensiva helgen var både Vilma och jag rätt trötta... =) Så blev rätt tidigt i säng.

Idag har jag varit hemma hos mor och far på förmiddagen. Mockat i hagen och packat hö, hann även med en förmiddagsfika med min mor. =) Sen åkte vi och jobbade Vilma och jag. Hann bara komma in på jobbet så fick jag telefonsamtal, sen var det fullt upp till kl.17. Då åkte vi hemåt, hann gå en liten sväng, byta om och stoppa i mig en banan. Sen åkte jag till MORF för att kolla på en häst åt en av mina medryttare.

Det var kul att få hjälpa till, prata lite häst och kolla på massa hästar. Passade självklart på att prata lite med Nettla innan vi åkte hem med. Ja det var en mysig häst vi kollade på. Men om den passade får hon fundera lite på. =)

Vet ni var min lilla pudel var någonstans när jag kom hem???
Jo hon satt på mitt köksbord och kikade ut. Jag såg henne genom fönstret. Smart utkiksplats...
Det var tydligen jättehemskt att vara lämnad i nästan två timmar... Stackars pudel! ;)

Nu ska vi gå och lägga oss!
Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Robert

Men du, mer marsvin? Why? Meningslösa djur...

2010-03-24 @ 20:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback