Ett gammalt inlägg om betydelse

Den 30 januari 2006 skrev jag ett fint inlägg om betydelse.
Den dagen var det ett år sedan min fina farfar dog. Många tankar snurrade runt just då...
Om vad som egentligen betyder något i livet! Ja det var fint och tänkvärt. Läs och njut av hur klok jag var redan för 4 ½ år sedan. =) Eller läs bara ändå...

Vi har pratat endel om betydelse i skolan. Tänk vad minsta lilla kan betyda så mycket.
Tänk på att det ordet du sa till lilla tjejen i morse kan ha förändrat hela hennes dag.
Tänk om du hade kramat din mamma imorse istället för skrikit åt henne. Hade det inte kännts bättre?

En liten sak som man göra kan förändra så mycket. En liten sak kan göra dagen underbar och en liten sak kan stjälpa den.

En kram, ett ord, en blick, en skön låt. Tänk vad som kan förändra.

Min familj betyder väldigt mycket för mig och nu när jag sitter här alldeles ensam i vårat hus tänker jag och längtar efter dem. Att samla hela familjen en helg. Äta god mat tillsammans, ta kaffe och macka vid tio på morgonen, spela plump till sena kvällen, ta te och macka på sena kvällen. Nu var det rätt längesen sist. Saknar er!

Djuren mina betyder så himla mycket också. Igår när jag stod i stallet, pojkarna hade fått sin hinkmat och stod och smaskade. Det rogivande tuggandet, de glada ansiktena. Beris med mat i hela ansiktet, Glotti som vippar sin hink ett tjugotal gånger och Kátur som slänger runt med maten överallt. De ger mig en kick! Ett glädjerus!

Primula kollar på mig med sina tindrande ögon. Det behövs inga ord, bara blickar. Hon är så fin min lilla tjej. Så klok. Kommer fram till en, puttar på en, som att hon säger åt en att rycka upp sig.

Vilma, min bebis, hon har satt både mitt och Nellies tålamod på prov denna helg. Varje promenad vi gjort så har hon gått och bitit Nellie i öronen och i svansen. När hon kommit in så har hon sprungit runt i hela huset, hämtat toatullar och spridit ut, hon har tuggat sönder min kudde och spridit ut ludd i hela min säng.
Men nu när hon ligger här brevid mig, sover så sött, drömmer om att hon är ute oh springer.
Då kan man inte vara arg eller sur. Det går inte.

Nellie och jag har kunnat hålla sams riktigt bra denna helg. Hon ger mig blickar, hon förstår, lägger sitt huvud i knät när man behöver det, hon kommer och kastar sin hårda boll på ens fot när hon vill leka. Hon ser så söt ut med sina öron åt varsitt håll, en boll i munnen och svansen som går runt runt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback