Underbar dag. Men kort

Hade en Naturkunskapslektion idag. 9.10-10.10. Vi gjorde inte mycket. Några laborationer om cellen. Åhh... Såå spännande. NOT.
Kom sedan hem. Blev kaffe och macka med mor. 
Sedan kom stallkläderna på och jag cyklade ner till Primula. Det blev en promenad med småpållarna. Sen pysslade jag en stund i stallet. 
 Var riktigt hungrig när jag åkte hem. Men hade tur och mor hade precis lagat klart maten när jag kom hem. Doftade biff med lök, sås och potatis när jag kom hem. Mums.
Efter mat och pyssel var det dags för mor att gå till jobbet. Jag och vovvarna klädde på oss och gick en promenad.
Det blev en lång promenad. Vi gick ner till underbara Varamon. Så fint det var där nere. Så rogivande. 
Solen började gå nedåt. Vågorna slog mot stranden och hela Varamon var vit. 
Vill du se fina bilder från Varamon kan du gå till brorsans blogg 
http://damberg.blogg.se 

Sedan gick vi genom Smedsby och hem. Underbart var det. Hundarna gick lösa nästan hela vägen, så stolt över dem. Min lilla plutt var så duktig.

När vi kom hem fick jag göra klart mammas müsli. Sen gjorde jag mig en kopp te, värmde några bullar och tog några pepparkakor. Sen satte jag mig i soffan och Vilma sov brevid. Såg på tv en lång stund. Var så skönt att bara sitta och lata sig en stund.

När pappa kom hem åkte stallkläderna på igen. Vi åkte till hästarna i Skänninge. Jag red Glotti och pappa Beris. Det var kolmörkt ute. Men vi red en sväng i skogen ändå. Pappa trodde att han kunde använda sin pannlampa, men den gjorde ingen nytta. Beris blev bara rädd.

Nu är det dags att sova. Är så otroligt trött.
Imorn är det skolavslutning. Så skönt det ska bli. Jullovet är verkligen efterlängtat.
Ska bli spännande att få se julshowen nu oxå. Man har ju fått höra hur bra den kommer bli nu...

Puss o kram!


Kommentarer
Postat av: Brorsan

Tack detsamma syrran, jag ska tänka på dig i jul! Roligt att läsa att din dag var bra, man får ju hemlängtan av ditt inlägg! Ska bli skönt att vara hemma lite "på riktigt". Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback