den 3 januari 2006

Varje dag går man och hoppas. Hoppas och tror och tänker att jo men idag så. Idag så händer det säkert.
Så får man ett nej, så tänker man att, ja men det kanske ändrar på sig. Det kanske händer ändå.

Egentligen mår man bäst av att inte tänka på det, inte hoppas, tro och tänka. Men hur lätt är det att göra så.

Ett ord säger så mycket mer än ordet i sig. Ett ord för med sig tankar, funderingar och spekulationer.

En blick kan säga mycket mycket mer än vad man tänk sig.

Många gånger tänker man sig inte för. Man handlar innan man tänker. Vilket för med sig rätt negativa konsekvenser.

Illa.

Tänk vad mycket man kan tänka ibland på så kort tid.
Fick ett telefonsamtal vid fem förut. Han tänka rätt mycket innan jag svarade. Men var inte riktigt den person jag väntat mig, och ville skulle ringt.
Telefonen ringde igen vid halv nio. Var inte heller den person jag velat prata med.
Sedan ett sms. Inte heller rätt person.

Inte så att det var trist att ni ringde eller messade. Inte alls. Utan menar att det skulle varit trevligt om det skulle varit denna person.

Men varför hoppas jag....
 
Snart dags att sova...

hehe. undrar hur många dagar jag sagt att jag skulle lägga mig runt 22-22.30.
Kommer aldrig i säng innan tolv ändå.

Puss...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback