längtar hem...

Ja... Den kommer igen... Hemlängtan! Saknar allt där hemma...
Är nog den enda i klassen som räknar ner till avslutningen... Ska bli såå skönt!
Visst det är klart att jag kommer sakna alla vänner här... Sakna den goda stämningen på skolan...

Men det kommer bli såå skönt att komma hem... Få sova i sin egna säng! Träffa vovvarna varje dag...
Vakna med en liten Vilma i sängen... Gå långa promenader med mina vovvar! Vakna på morgonen och gå ut till mina underbara hästar. Öppna stalldörren och mötas av två gnäggande ston...
Få tid att träffa alla mina underbara vänner när jag vill. Kunna åka på unf-träffar.
Få åka ut och rida när jag vill!
Och vara hemma, mitt älskade hem! Med min kära mor och far!

Man kan inte ha det bättre än så.... Så varför skulle jag inte längta hem?!

Det är klart att jag kommer sakna min underbara klass, men vi får ju ses igen! Kommer sakna alla underbara stunder på den här skolan... Alla fina promenader och konstiga samtal...

Men saker som kommer bli såå skönt att slippa:
sängen... sover pissdåligt i den.
det fruktansvärda oljudet i matsalen (spec. under lunch)
toaletterna (som man aldrig vet i vilket skick de är i)
köket... som alltid är äckligt.... (internatkök)
att vara såå långt bort från alla jag älskar....

Nog klagat och så.. 
Ska ta en frukt... Sen ska jag sova! 
Ta hand om er alla!
Puss o kram! 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hej! Bor du möjligtvis i Dalarna eller i alla fall på tredje våningen?
Jag bodde i Dalarna och saknar verkligen inte den sängen men där emot nästan allt annat på Wendelsberg. Ljudet i matsalen under goalball-turneringen var fruktansvärt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback