Gott nytt 2008 kära vänner!

Ja nu är det nytt år igen... Tänk vad tiden går fort... Känns som det inte var längesen som det blev 2007 ju...
Men visst har man hunnit med en hel del under året som har gått...

Vintern och våren 2007 var det sista terminen på Wendelsberg. Jag gick ANT-projektledarutbildningen, en ett-årig utbildning, med en underbar klass på 16 personer som gett mig så himla många nya insikter. Det var inte något helt lätt år. Jag mötte många motgångar under året och det fanns många tillfällen då jag helst skulle vilja sätta mig på tåget och åka hem.
Men jag är så glad över att jag inte gjorde det, jag bet ihop, försökte möta motgångarna och fortsätta. Det är något av det bästa jag gjort! I ANT-klassen har jag mött vänner för livet. Aldrig förr har jag kännt mig så delaktig i en klass och aldrig förr har jag haft så bra kontakt med klassen efteråt som jag har med den här.
Vi är som en egen liten familj. =) Och det känns otroligt bra!

I april/maj fick vi tillökning i hästflocken, Tindra (ett tre-årigt sto) och Nökkvi (hästen jag numera äger) kom till oss.

Den 4:e maj fyllde Primula (min ponny) 30 år och den 26:e fyllde Johannes 20 år!!

Den 1 juni slutade jag på Wendelsbergs folkhögsskola. En dag jag aldrig kommer att glömma. Veckan innan avslutningen var tusen gånger bättre än student-veckan på gymnasiet. 

Under sommaren jobbade jag som personlig assistent, ett jobb som jag verkligen älskar och som jag hoppas att jag kommer kunna fortsätta med. 

Jag och Vilma gick en agilitykurs.

Jag var i Uppsala på kongress för IOGT-NTO-rörelsen. En helt underbar vecka, som gick alldeles för fort. Förhandlingar är otroligt kul och att få vara delaktig i demokratiprocessen är så himla häftigt. 

Den 20:e augusti började jag på universitetet. Läser Lärarprogrammet på Linköpings universitet.

Den 26:e oktober fyllde jag 20 år... 

I slutet av oktober köpte jag Nökkvi, min alldeles egna lilla islänning.

Den 14:e november tog jag mitt körkort.

Sen har en hel del annat också hänt.... Men skulle jag skriva det så skulle ni väl vilja spy på mig sen efter att få läsa igenom allt det... ;-P

Mitt nyårslöfte:
Jag ska ta tag i saker och ting direkt och inte skjuta upp allt till sista dagen och jag ska inte ta på mig för mycket saker.  

Ta hand om dig! Puss o kram!


Kommentarer
Postat av: u

Åhw, man tackar :) Och du vet att om du skulle ha vägarna förbi är du alltid välkommen att se det live med :) kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback