Veckan som gått... =)

Ja veckorna går fortare än vad man hänger med tycker jag... Skönt på ett sätt, men samtidigt lite jobbigt...

Jaja... En snabb liten uppdatering av veckan:

Tors 13/8
Jobbade nästan hela dagen. Var hemma en snabbis och bytte om och hämtade några grejer på eftermiddagen.
Lämnade Vilma hemma hos mor och far, sedan åkte jag till Vadstena. Var med på junis-styrelsens möte. Det var skoj att träffa dem. Vadstena-folket är så härliga. Jag gillar den staden med. Alla små mysiga gator och de små husen.
När mötet var slut åkte jag hem till mor och far en stund. Mamma hade kantarellkurs i ösregnet... =)

Fred 14/8
Kompade ut en dags ledig... Det var riktigt skönt! Åkte hem till mamma på förmiddagen. Vi åkte in till stan och handlade lite och grejade... Jag köpte gummistövlar, så skönt! Har verkligen saknat att ha ett par, kastade mina för flera månader sedan.
Efter lite mat fixade jag till hagarna lite, sen fick Nettla komma in till de andra hästarna. Plockade ut Beris och Nökkvi, eftersom de kan vara lite elaka.
Vi red Beris och Nökkvi en sväng. Underbart ridväder! Det blåste en hel del. Så skönt! Nökkvi var väl lite tramsig som vanligt... Men gick riktigt bra! =)
Beris var riktigt pigg med, det är så härligt att se!
Efter lite massage och insmörjning av hästar så bytte vi till Kátur och Freyja. Freyja var lite tramsig. Men annars gick det bra. Hon var lugn och fin allafall! =) Hon tramsar mest i början, sedan går hon bra...

Sedan när de hade fått sin massage och allt så tog jag en liten sväng på Tindra med. Hon är helt undebar den lilla tjejen. Red själv, barbacka. Hon tvekade inte en sekund utan klev på som om hon aldrig gjort annat.
Hon är alltså fem år och bara riden sedan maj... Varav en dryg månad har hon vilat...
Hon vill så gärna göra rätt hela tiden! Så positiv och glad. Man bara ler när man sitter på hennes rygg. =)

Lör 15/8
Var hemma och städade lite på förmiddagen... Hade mkt att fixa, så blev knappast färdig...
Vid lunch kom Jonna ut till stallet, så hon och jag red en sväng på Beris och Nökkvi. Det gick riktigt bra! Var lagom ridväder, lite varmt, men det fläktade på bra! =)
Vi bytte kräftor mot ridning, så på eftermiddagen när regnet började ösa ner så kokade jag och min far dem.
Mamma var inte så sugen på att vara med, så hon gick ut och plockade kantareller istället.

Kátur plockades in för att blistras och fick samtidigt lite havre... Då såg mamma att han hade ont i magen.
Han hade typiska koliktecken... Så det blev att börja promenera... Jag började... Sedan tog pappa över... När han började höra att magen började komma igång igen så lämnade vi Kátur i boxen med en liten tuss hö...
Vi var ju tvungna att hålla koll på att allt fungerade som det skulle med honom. Så han fick stå inne under natten.
Kátur var lagom glad i det... Om någon häst kan se sur ut så är det verkligen han.
Pappa var ute några gånger under natten och kollade till honom.
Som tur är blev det inte värre än så med honom. Men man blir ju lite orolig, han är ju ändå en gammal häst.
Så man får vara extra vaksam på honom. Vid dessa tillfällen är man glad över att mamma och pappa numera har hästarna hemma. Så man kan hålla koll på dem så mycket man vill.
Kátur våren -08

Sön 16/8
Jag var hemma hos mig och tvättade mängder med tvätt... Städade undan en hel del med... Sedan åkte jag och köpte en marsvinsbur.
På eftermiddagen kom Amanda ut till stallet. Vi red en sväng på Beris och Nökkvi. Det gick så bra så. Beris var riktigt pigg och glad. Blev nästan bara trav och galopp. =)
Sedan hann vi med en liten sväng på Kátur, Freyja och Tindra. Mamma följde med då. =) Gick så bra så. De var också pigga. Men skötte sig riktigt bra! =)

Månd 17/8
Min kära mor fyller år! =)
Jag jobbade... Sedan skyndade jag mig hem för att ta en snabb dusch och bytte om... Hade köpt bästa presenten till mamma, en t-shirt med gårdsnamn, bilder och grejer på. =) Den var riktigt snygg! Impad av mig själv nästan. Blev även ett halsband (att göra själv) och lite choklad. =)

Här är mamma med sin t-shirt



Linus (ett av våra marsvin) fick följa med mig hem på kvällen. Linus är så jobbig mot Lukas, så vi tar varsin. Dessutom äter Linus mer än han ska , Lukas är nästan för smal. Så det blir nog bra det här.


Tis 18/8
Jobbade... Sedan åkte jag hem till mor och far. Red på Nökkvi en sväng. Var ute en timme och travade, töltade och galopperade näst intill hela vägen. Han var helt underbar! Jobbade på så fint , lyssnade perfekt, sökte sig ner i form och var sådär stadig och skön i sina gångarter. Man blir så undebart glad! =)
Sedan blev det en ridtur på Freyja. Hon var inte lika stabil... Men hon har sina ljusglimtar. Hon vill gärna göra rätt, testar och så. Men sedan stressar hon och spänner sig... Då får man se till att behålla sitt lugn. =) Tölten gick riktigt bra på hemvägen.

Sedan åkte Vilma och jag hem till Linus. =) Han börjar finna sig till rätta, verkar riktigt nöjd över sin egna bur och sin nya hylla att ligga på.

Ons 19/8
Jobbade på dagen... Sedan åkte jag hem till mor och far. Longerade Nökkvi och red honom på en barbackatur. Vilma fick följa med och springa brevid. =) Freyja fick sin massage, men fick vila...
Kände att Beris behövde gå istället, men när jag borstar honom och tänkte rida en sväng kommer pappa ut. Han var också sugen på att rida... Så jag funderar en stund på vem jag ska ta istället... Jobbigt att ha tre hästar att välja på... ;P
Men bestämde mig till slut för att ta Tindra. Hon är underbar! =) Såå härlig och fin. Viljan att springa och göra rätt finns där. Men orken och kondisen får vi jobba lite på. =) Sötnosen var helt slut efter en ganska lugn halvtimmes tur...

  Sötnosarna Freyja och Tindra 

På kvällen åkte jag hem och lagade mat... När jag lagar mat pratar jag med Sanna på msn... Jag bjöd hem henne på banankaka. =) Det var kul att ses en stund, prata lite och så. Får bli en längre stund nästa gång! =)
Nu har hon sett hur vi har det här och var jag bor.

Tors 20/8
Har jobbat... Sedan var vi på styrelsemöte för SBS... Kom hem vid nio-tiden... Så har inte hunnite så mycket...
Har ätit lite... Diskat... Gått en promenad och uppdaterat här...
Men Vilma och jag har gått två å-rundor idag allafall. Det är skönt! Gått ca 7 km.

Nu ska jag borsta tänderna... Sedan ska vi krypa ner i sängen... Sista arbetsdagen imorn. Sen tar vi helg! =)
Ta hand om er där ute! Natti natti! Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback