Helgen... =)

Jaa... I torsdags kväll kom brorsorna, Mi och Dielsal hit. =)
Alltid trevligt att träffa dem. De kom hit sent på kvällen, så blev lite kaffe... Sedan var det dags att sova!

På fredagen var jag hundvakt åt Diesal. Mamma jobbade natt och kom hem på förmiddagen, lagom till förmiddagskaffet.
Efter fikat gick mor och jag en promenad med hundarna. Victor stannade hemma och pluggade japanska. =)
Hundarna blev lagom skitiga, så blev duschen för alla tre när vi kom hem...

Efter lunchen gick mamma och jag ut i stallet. Vi mockade och grejade lite. Marie kom ut en sväng med My och Moa.
Moa red en sväng på Freri och sedan pysslade de i stallet en stund.
Mamma och jag tog en barbackatur på Beris och Nökkvi. Sedan tog vi in Freyja, Birkir, Tindra och Disa.
Disas hov skulle fixas iordning med tjära och grejer och var därför tvungen att vara lite torr... Så de fick komma in och äta lite mat i ett par timmar. Det var ingen som klagade på det... =)

På kvällen blev det thaigryta med kyckling och ris, till Let´s dance. Jag som hoppades och trodde att Elisabet skulle åka ut... Så åkte Niclas Wahlgren istället!!!
Senare på kvällen kom Robert och Mi hem igen.

I lördags åkte mamma och jobbade igen.. Robert, Mi och jag tog en förmiddagspromenad med hundarna.
Efter promenad var det lagom med förmiddagskaffe.
Sedan gick jag ut till stallet och Jonna kom hit. Jonna och jag red en sväng på Kátur och Beris. Kátur skötte sig exemplariskt som vanligt. Det är så kul att se hur lugn och snäll han är när Jonna rider. Det är skillnad mot när mamma rider honom och han springer som en tok...
Kátur gick riktigt fint med Jonna, som vanligt. Beris skötte sig också riktigt bra. Red barbacka igen... =) Beris var lite lat... Men annars gick han rätt bra.

Efter en sopplunch red jag en sväng på Nökkvi med. Han var såå duktig! Helt underbar att rida. Lugn, lyhörd och töltade fint med mig. Joggade i traven och rullade fint över i galopp när jag bad honom. Precis så som han ska vara! =) Såå skönt!

Jag klantade mig lite på sista biten hem... Vi var avslappnade båda två... Nökkvi gick och halvsov, jag satt på hans rygg och halvsov. Såg någon komma ridandes på vägen en bit bort... Tänkte inte mer på det.... 3 sekunder senare blir Nökkvi rädd för hästen och hoppar två meter åt sidan... Jag sitter kvar i luften... Dock inte så länge... Så jag hamnar i leran.... Mysigt värre! Så går det när man sitter och sover... Både Nökkvi och jag blev lika förvånade över att jag låg på backen...
Typiskt med att det var på stallplanen... Skulle hoppat av tre meter bort...

Nökkvi fick stå inne med täcke och hö... Då var han såå nöjd så.

Robert, Mi och Victor var hos mormor och morfar och åt lunch, så jag gick en promenad med de tre hundarna.  De var så duktiga!
Men jag var lagom trött när jag kom hem...
Vid fem-tiden kom gänget hem igen, så då fixade Mi och Victor tacos. Jag gick ut och tog ut Nökkvi och tog in Freyja en stund. Hon fick lite extra mat. Sedan fodrade jag alla hästar för att sedan gå in och äta... =)

Efter mat och kaffe var det dags för Robert, Mi, Victor och Diesal att åka hem till Uppsala igen.
Pappa och jag satte oss och kollade på melodiefestivalen. En bra låt gick vidare allafall, Sarah Down Finers låt.

Idag har stona och fölen fått komma in en stund igen... De fick lite mat... Sedan kollade pappa Birkirs hovar, vilka var jättefina, så han filade lite på dem bara. Disas hovar kollades också. De var inte lika fina, så pappa grejade en hel del... Sedan tvättades det och smörjdes in tjärna... Disa var såå duktig, men vad trött hon blev.
Pappa skulle kollat Tindras hovar med, men orkade inte efter allt pyssel med Disa. Så det får bli en annan dag.
Marie och Moa kom ut i stallet, lagom till lunchen, så de följde med in och åt med oss.

Sedan kom Annette. Mamma, Annette och jag red på Kátur, Beris och Freri. Det gick jättebra i snöovädret... =)
Marie och Moa pysslade i stallet så länge. När vi kom tillbaka fick Moa rida en sväng med mig på Freri, då var hon så nöjd. Vi töltade en bit med! Nästa gång blir det nog utan sadel... Det var lite bökigt att få plats... =)

Efter lite pyssel i stallet gick vi in, Marie och Moa åkte hem. Vi drack kaffe...
Sedan har jag städat hos marsvinen... Och nu sitter jag här och grejar lite.
Nu ska vi nog käka lite. Sen ska jag ta och skicka in en officiell ansökan till juniskonsulent jobbet.
Pratade en stund med Kerstin i telefon, hon tyckte att det var jättebra att jag skulle söka!
Nu håller jag tummarna för att de vill ha mig! =) Men det tror jag...

Men som sagt... Lite mat ska jag få i mig nu...
Puss o kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback