mer om helgen...

Efter en ridtur med hästarna blev det kaffe, mackor och annat gott.
Sedan var det ut och jobba! Vi gick ut i skogen och gjorde mer hage.  Bankade lite stolp, bonkaren är jättestor och jättetung!!
Bar massor med stolp, pappade bonkade och mamma satte plaststolp.
Höll på till det blev mörkt. Då gick vi in. Mamma och jag lagade mat.... I det lilla lilla köket, med de alldeles för få ytorna att vara på...
Pappa pusslade rör i badrummet... =P

Efter maten satt jag och roade mig med Vilmas päls. Den är så tjock nu. Min lilla ulltuss! =)
Runt åtta gick vi ut med hundarna och tog in Primula. Nellie var på konstigt humör nästan hela dagen, hade blivit rädd för något och det höll i sig hela kvällen och in på nästa dag.

Gick upp runt halv åtta på söndagen också. Åt frukost och sedan gick vi ut och red en sväng på hästarna.
Beris gick då himla bra. Han var så duktig min lilla älskade häst.
Sedan kom mormor och morfar, vi drack kaffe och åt nybakta lussebullar.
Senare kom även Marie, Fredrik, My och Moa. Vi satte klart staketet, åt middag och sedan red My en sväng på Glotti och jag gick med Primula.
Det är bara lite tråd kvar på staketet så är allt klart sen.

På kvällen åkte jag tillbaka till Göteborg. Det var ingen rolig resa. Var tokförkyld, hade feber och var jättetrött. Sedan skulle jag sitta och göra klart min redovisning till idag.
När jag äntligen kom i säng var klockan halv tolv. Men sov gott och var nästan utvilad imorse.

Började med klassens tid för utvärdering. Alltid lika lugnt och skönt.
Efter rasten började redovisningarna.
Jag började... Shit tror det är första gången jag börjar med något frivilligt. Var rätt nervös innan. Men det släppte lite efterhand. Tror det gick rätt bra. Men jag var för dåligt förberedd på vad jag skulle säga. Skulle synkat pratet och bilderna bättre än vad jag gjorde och jag skulle skrivit upp vad som var på de olika bilderna. Men men. Det är det som är vitsen med redovisningar. Man ska lära sig något av dem.
Blev redovisningar hela dagen. Ingen lik någon annan, även om vi alla hade samma ämne.

Nu sitter vi här och har lite tråkigt. Har inte mycket att göra. I veckan ska jag ner till Göteborg och leta julklappar. Imorgon-kväll har vi julpyssel på slottet. =)

Ta hand om er! Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: AeroTech

bonkaren är inte jättetung eller jättestor.. det är bara du som är svag.. :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback