en tuff men rolig helg....

I fredag var det upp tidigt.... Vi åkte bussen 06.27 från Mölnlycke.... Gick upp fem... =P Såå segt..
Men det blev att sova på den tre timmar långa tågresan. Så var rätt okej ändå.

När vi åker till Karlstad på fredagen så är inget klart inför helgen. Vi har två anmälningar till kursen och vet ännu inte om någon mer är anmäld... Om inte så måste vi ställa in kursen och snabbt hitta på något annat...

Vi kommer fram till d-expen vid halv elva. Tia har bara fått in en anmälan till.... Och vi kommer fram till att kursen måste ställas in...
Vi var tvungna att ställa om helt och komma fram till en annan lösning... Det tog ett tag, men sedan flödade idéerna. Vi planerade ett öppet hus på ungdomsgården i Filipstad.
Det blev en dag med dans, teater, biljard, tv-spel, sing-star, tårtbakartävling och filmmaraton.

Vi höll på från 15.00 till 02.00. Jag är helnöjd med dagen och med vår insats.
Vi fick dit runt 30 ungdomar, både de som betraktas vara coolingar och de andra... Riktigt härlig blandning!
Filipstads polis var jättenöjda, helgen hade varit väldigt lugn, utan skadegörelse och bråk.

Eftersom kommunen anordnade ett drogfritt disko på fredagskvällen så blev det en hel drogfri helg för ungdomarna och det känns riktigt bra!

Vi har gjort en insats som känns mycket större och bättre än om vi skulle haft en utbildning. ;-)

Idag har det varit en ledig dag. Skönt! Lotta och jag var ute med en hund. Så härligt! En jättego hund! Som bor granne med oss. Kommer bli fler gånger. ;-)
Ikväll ska jag i säng tidigt, blev lite sent igår...

Ser fram emot uppföljning av helgen imorn! Och om två veckor är det lov!!! *längtar*
Saknar mina små pållar och mina vovvar! Min mor och far. Mina vänner och min älskade pojkvän.

Å jag är lycklig idag! Så lycklig! Är tacksam över alla vänner som jag har. Över att jag har en underbart liv! En underbar familj och ett underbart hem! Man kan knappast ha det bättre!

Ta hand om er alla! Puss o kram!
*skickar en tanke till Sara*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback