gammal...snöyra...trött...

Ja stundtals känner jag mig gammal i det här samhället. Jag ser på folket omkring mig och inser att småbarnen inte längre är små... De är ungdomar, på väg ut i det farliga samhället.... Klivet in i vuxenvärlden...
HJÄLP! Inget kan stoppa dem och inget kan man göra...
De ska ju vara små... Leka med dockor och barbie...

Det är skrämmande... Och ännu mer skrämmande är det när man inser att man ser det ur vuxen-perspektiv... Då känner man sig gammal.

Fick vara barn ett tag idag allafall. Vi fick order av vår lärare att bege oss ut i snön... =) Vi åkte sjärtlapp och lekte och stojjade i backen... Såå kul! Snöbollskrig på gården hade vi också ett... (litet)

Är trött och ska sova nu... Två dagar "ledigt" nu. Ska planera inför helgen och så. Tänkte försöka ta mig in till Göteborg en sväng också. Umgås lite med folket på skolan ska man göra också. Kan vara trevligt för omväxlings skull... *flinar*

Börjar inse att jag växer... Kan ta mer plats och vågar säga vad jag tycker. Känns rätt bra! =)
Kanske kan skrika någon dag sen också... *ler*

Förresten fyller morfar år idag också. 73 år är han! Firade honom lite i lördags! Grattis älskade morfar!

Nu är det dags att sova! Ta hand om er! Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback