det har hänt endel på två veckor...

v.42 bestod av många möten. Det var intressant, men samtidigt lite jobbigt!
På måndagen startade jag upp med att köra en körlektion. Gick bra, men hade lite saker att träna på. Usch! Inte långt kvar nu till uppkörning...
På kvällen var det DS-möte med Junis-styrelse. Jätteskoj! Pratade endel pepp och endel som inte var såm peppande... Men det löser sig nog! ;)
På tisdagen var det opponering och grejer på skolan, av sista kursuppgiften. Var skoj att få veta vad de andra hade skrivit och hur det hade gått. På kvällen hade vi ridlektion. Jätteskoj, men svårt och kallt!
Onsdagen var jag hemma och grejade.
Torsdagen hade jag seminarie 13-17. Pratade mycket om examination. Sedan var det fika, för det var ju sista seminariet med klassen, för den här gången.
Sedan var det DS-möte med UNF. Hann tyvärr inte vara med så länge. Men men...
Fredag var jag hemma med... Och på helgen var Johannes hemma. Jag jobbade en sväng på lördagen och på söndagen var sista mötet, ett styrelsemöte med föreningsstyrelsen i UNF Motala.

v.43
Hela veckan hade jag hemtenta. Det var en ny upplevelse. Det var intressant, spännande, otäckt, skrämmade, ångestframkallande... Jag hade behövt lite mer struktur och inte varit en sådan tidsoptimist i början...
Det gick och det var inte jättestressigt. Men hade jag fixat det fortare hade jag kunnat finjustera mer än jag gjorde... Men men... Man lär sig av sina misstag!
Hade lite för mycket Björn-tänk i början av veckan... Men efter träffen med min tutor på tisdagen fick mig ner på jorden och tillbaka i universitets-tänket.... ;)

På tisdagen hade vi sista ridlektionen för terminen. Jätteskoj! Gick kanonbra! Så blir nästa termin med. Men med våra hästar då. =)
Den 24:e, på onsdagen fyllde min kära moster Marie år. Så var hemma hos dem och firade lite. Det var så trevligt så.
Och på fredagen fyllde jag år. Så nu är man inte tonåring längre! ;)

Annars har veckorna varit fyllda med timmar i stallet. Beris och Nökkvi rids så ofta jag hinner med!

Men i torsdags var min mor med Glotti hos veterinären. Han har ju varit lite halt från och till och har stått i ett par månader nu. Sist equiterapeiten var här så sa hon att vi skulle åka til mantorp och röntga honom för spatt....
Och tyvärr visade det sig att det var spatt, den värsta formen.
Kanske så kan han bli sällskapshäst sa veterinären, men då får han inte leka. Och vad är då det för liv för vår lilla häst.
Han älskar att vara med och han leker jämt! Han skulle bara må sämre och sämre av det.
Det känns jättetrist och jobbigt, men vi måste tänka på hans bästa. Vi vill inte att han ska gå runt och ha ont något mer.

Nu är det dags och sova. Blir mer en annan dag! Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback