Fredagen den 12 oktober

Hej hopp!

Igår förmiddag hann jag med rätt mycket. Jag red Beris (tog med hundarna på en promenad) masserade & strechade efteråt, han fick även lite havre (han blir så glad då). Sen longrerade jag Nökkvi, han fick också lite havre och insmörjning av hovarna. Sen flyttades hela flocken bort till betet. Mockade Primulas box och fixade mat och grejer. Under tiden höll jag kaminen varm och stoppade in nya pinnar mellan varven, lyckades hålla den brinnande hela tiden! -stolt-
Allt det var klart 10.10. =) Effektivt kändes det!
Sen packade jag klart väskan, duschade av mig, fixade matsäck och gick en kisserunda med hundarna. Åkte till bussen 11.15. Men det var svårare att cykla med två väskor än jag trodde, så tog lite längre tid än det brukar. Kom till vägen 11.34. Hann bara sätta fast cykeln i stolpen så kom bussen... Sprang över vägen och hann!

Seminariet igår var intressant. Vi kollade på en kanonbra film, eller vi hoppade mellan några kapitel, en film jag verkligen måste se, Freedom Writers. Handlade om en nybliven lärare som jobbade i en skola med de elever ingen annan ville veta av.
Elever som aldrig fick något förtroende, de fick gamla slitna böcker och alla lärare på skolan hade helst sett dem fara därifrån.
Den gav en väldigt mycket inspiration, men även insåg man än en gång hur stort och svårt läraryrket kan vara. Mycket ska man kunna och det är hela tiden föränderligt. Men ett spännande jobb, helt klart!

Tre seminarier kvar med PA1 nu... Hoppas att vi hamnar många i samma TVÄS-grupp sen.

Nu är man hemma hos älsklingen! Jätteskönt! Vi tar det lugnt och skönt!

Nästa vecka är det många möten som väntar och ska läsa igenom kurslitteraturen igen. ;-)

Ska umgås med pojken nu.
Ta hand om er! Puss o kram!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag blir bra avis när jag läser om dina stunder med djuren ;-) Låter härligt!
Inspiration är verkligen bra. Lät som att ni såg en riktigt insiktsfull film. Låter som någon jag skulle vilja se :-)
Hoppas du får en underbar helg med pojken. Puss och kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback