Andra veckan på 2008

Ja, nu har det gått ytterligare en vecka på det nya året. Det har varit en vecka med en hel del plugg...

Måndag:
Litteratur seminare 8-10... As segt att gå upp så tidigt första dagen i skolan. Sen när jag kommer dit inser jag att vi skulle gjort en uppgift också. Självklart frågar läraren mig först om vad jag har skrivit och så. Jag såg ut som ett frågetecken... Usch! Men det gick hyfsat sen ändå. Jag hade ju läst texterna nogrannt, hade till och med strukit under och skrivit ut allt.
När jag kom hem red jag pållarna. Tog med mig Primula som handhäst när jag red Beris. Hon är inte klok någonstans den hästen. Hon blev jätteglad över att få komma ut och hade jag tillåtit det så hade hon galopperat konstant... Men vi tog det lugnt, mest skritt och endel trav. Försökte med en galopp men det kunde gått fort där så fick sakta ner igen.

På kvällen får jag reda på en väldigt tråkig sak, en vän till familjen hade gått bort. Natten söndag-måndag troligtvis. Det kom som en chock och jag kan fortfarande inte fatta att det har hänt. Vi ska tillfälligt ta hand om de små shettisarna som hon ägde (de kommer hit imorn=söndag)

Tisdag:
Grupparbete... 8-14.40... Gick hyfsat bra och hann som tur var med bussen hem 15.15... Vi satt hemma hos Johan hela dagen. Det var schysst, drack kaffe och åt hembakt bröd. Han är duktig han!

Onsdag:
Plugga hemma... Skönt! Han rida pållarna mina och pluggade sen hela kvällen. Fixade större delen av mitt case. Det kändes väldigt skönt!
Mamma och jag var ute och gick en sväng med Primula och Tindra också. Primula var rätt slö, tyckte att det var tråkigt och Tindra var jättenyfiken på allt hela tiden.

Torsdag:
Grupparbete igen... 10-14... Hemma hos Johan igen.

Fredag:
Presentation av grupparbetet i tvärgrupper. Gick bra för oss tycker vi och det var rätt lärorikt att få se vad de andra spåren har jobbat med. En liten utvärdering av kursen gjorde vi sen. Jag smet tidigare, ca 20-30 min för att hinna med min buss 13.00. Hade ingen lust att åka hem kl. 15 en dag till.
Red en sväng med Tove och hennes kompis Emma. Det gick jättebra för allihop. Det är skoj att rida med andra istället för att rida själv eller med mamma. Kul att få handleda lite också, tror att det är riktigt nyttigt. Man får sig en tankeställare på hur man egentligen gör.

Longerade min gammel-ponny Primula, hon tyckte att det var jätteskoj. Och hon är inte klok någonstans, har jag sagt det innan kanske? Men man skulle filma henne egentligen.
Tanken jag hade med longeringen var att hon skulle skritta i rask takt, för det är lagom takt för henne och ger bra med muskler. Men efter en stund tyckte väl hon att hon var färdig-skrittat, hon fick tok-fnatt och galopperade runt runt i longervolten, bocksprångade och körde galoppökningar...
Numera känner jag henne rätt väl och att försöka stoppa henne i det läget är lönlöst, hon tar det som en lek och gör tvära vändningar och springer ännu fortare. Så jag ställde mig i mitten och kollade på henne, pratade lugnt och försökte få henne att sakta ner. Efter en stund får hon trav och sen börjar hon lugna ner sig... =)
Efter det kunde jag fortsätta med min rask skritt och kort trav träning en stund... Det gick jättebra, man vad jag fick bromsa henne...

Lördag:
Hämtat en traktor i Vetlanda... Eller rättare sagt åkte med pappa till Vetlanda, där han köpte en traktor och körde den hem. Johannes och jag tog bilen. Åkte till Jönköping, gick en sväng med hundarna. Sen lagade Johannes mat och jag satte upp hans nya gardiner. =)
Det tog i princip hela dagen, tyvärr. Men jag fick umgås en stund med min underbara älskling allafall. Nästa helg kommer han hem, så får träffa honom mer då. *längtar*

Nu luktar det mat och det låter nere i köket. Så jag ska traska ner.
Ta hand om er! Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej finaste! Du har haft fullt upp hör jag. Sicka busiga hästar du har ;-) Skulle gärna vilja komma och hälsa på och se hur du har det :-) Tråkigt att höra om bortgången av er vän. Är verkligen ledsen...
Är det mycket att göra i plugget just nu?
Själv håller jag på att söka lite olika utbildningar inför hösten, så vi får se hur det går :-)
Saknar dig gumman! Hoppas du är rädd om dig. Puss å kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback