Fredagen den 13:e...

Ja jag börjar med en uppdatering av gårdagen... =)
Mamma jobbade till åtta, sedan handlade hon på hemvägen. Så när hon kom hem fikade vi lite. Sedan mockade vi och packade hö som vanligt... Det är många säckar varje dag och många skithögar...
Efter lunch red vi en sväng på "de svarta", Freyja och Kátur. Jag red Freyja, det gick hyfsat. I början gick hon riktigt bra, pigg men lyhörd. Sen på "Ängsnäsvägen" fick hon rycket och drog med mig... Den tjejen kan springa riktigt fort, det kan jag säga! Fick allafall stopp på henne till slut. Sedan på tillbakavägen fick jag hålla mig lite bakom Kátur... Sista biten hem gick det riktigt bra igen, då kunde jag gå om Kátur och tölta först. Men då var hon väl lite trött med kanske.
Kátur gick tyvärr lite dåligt igår, så det blir en omgång med blister och back-on-track. Sen några vilodagar för gammelgubben.

På kvällen åkte mamma och jag till Eva och gänget och kollade på hur hästarna och allt skulle skötas inför nästa vecka. Det kändes inte så svårt, Eva hade fixat lappar om allt och så. =)
När vi kom hem blev det hemgjord ostkaka (som jag hade gjort!) och kaffe.

Idag städade jag på förmiddagen. Mamma åkte till optikern. Så hann hela nedervåningen och strök lite tvätt under tiden som hon var borta. Sedan drack vi kaffe och åt macka. =)
Sedan blev det att mocka i hagen/vindskyddet och packa lite hö. Idag slängde vi ut lite fräsch halm i vindskyddet med. Vilket var uppskattat! =)
Efter lunch kom Amanda hit, var nästan en månad sen sist! Vi red en sväng på Nökkvi, Beris och Freri. De var riktigt pigga och Freri gick såå snyggt med Amanda!
Den där traven tror jag aldrig att jag har sett på honom förut, de svävade fram och i världens tempo! Vi kunde knappt rida lätt, så fort gick det. Han gick jättefint hela turen! Nökkvi gick riktigt bra på slutet och fick såå fin tölt!
Vi var ute över en timme, så de var lagom trötta när vi kom hem. Freri och Nökkvi åt upp hinkmaten, men höet var de inte intresserade av... Utan de stod brevid varandra och sov istället. Det är så skönt att kunna ha dem i samma box, eftersom vi bara har två än så länge...

Ikväll har mamma och jag varit och simmat. Det var skönt, men jobbigt. Känner mig helt slut efteråt...
Nu är det dags att gå och lägga sig... Det är en dag imorgon med!
Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: jonna

är det allvarligt med Káturs ben?:(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback