Den 23:e januari

Idag fyller morfarn min 75 år. =) Grattis!! Har varit på kalas nu på kvällen och firat honom lite.
Alltid kul att komma hem till momo och mofa. Äta smörgåstårta, bullar, kakor och tårta. =) Sen leka och spela spel med mina småkusiner My och Moa.

Igår var mor och jag ute och red en barbacka tur på våra små pojkar, Beris och Nökkvi. Vilket gick riktigt bra. Nökkvi var riktigt duktig! Lite trassel i skogen, sen över Värns lycka och sedan fältet hem. =) Han fick riktigt bra tölt!

Sedan åkte vi en tur till mobilia, köpte lite mineraler till hästarna (travshopen) och present till morfar.

När vi kom hem, blev det lite kaffe och macka. Sedan bar det iväg igen. Vi åkte till Carmen m. fam och kollade på deras små djur. Hon har ju så mycket så hann inte kolla på allt. Men kaninerna hälsade vi på och gosade lite med deras 2 veckor gamla valpar... Såå otroligt söta!

Sedan var vi på deras föredrag om Noni-juice. Intressant var det! Men mycket information. =) Var något trött efter den dagen...

Idag har jag ridit Kátur en sväng. Gammelgubben var lite lat, vilket han oftast är när man rider själv. Men pigg på hemvägen såklart. Vi trasslade lite i skogen, vilket Kátur verkade tycka var fullständigt onödigt, varför gå runt träden och trassla när man kan gå på stigen brevid. ;-P

Red Freyja på banan en sväng idag. Hon var såå duktig, kunde både trava och tölta på volt i båda varven. =) Sen var hon tvungen att hålla koll på Birkir som lekte med Freri... Men det gick bra ändå. Hon har ju så härliga gångarter!!!

Tindra fick springa lite i volten idag med. Hon är ju så rolig, fullständigt fokuserad! Minsta vink man gör så reagerar hon. Blev lite skritt, trav och galopp. Sedan fick hon lite mat. =)

Sedan har jag hunnit mocka i hagen, packat lite hö och fyllt på vatten med.. =) 

Och nu på kvällen har vi ju varit hemma hos mormor och morfar. Nu ska jag se lite på Let´s dance.
Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback