En underbart solig dag!

Ja det har det verkligen varit idag! En riktigt skön solig dag.
Sov lite extra länge i morse, det behövdes. Hade säkert kunnat sova en timme till, men jag känner att halv nio är rätt sent ändå, så vill inte sova längre. Blir en tidigare kväll ikväll istället.
Mamma och jag åkte till borensberg efter frukost. Handlade lucern till Freyja, gick en promenad med hundarna och handlade några grejer på ica.
Sedan åkte vi hem och drack förmidddagskaffe, något sent (halv tolv)...
Gick allafall ut en sväng och mockade i hagen och vindskyddet. Det har torkat upp rejält! Vattenpölarna börjar försvinna och den stora lervällingen som var i hagen i måndags hade torkat bort. Underbart! Dísa försökte hjälpa mig som vanligt, vilket går sådär, hon vill gärna slänga upp hovarna i skottkärran, vilket inte är så uppskattat från min sida...
Hon gav sig till slut idag och lade sig brevid mig istället... =)
Mamma packade lite hö, sedan fick hästarna lunch och vi gick in och lagade mackaronipudding. =)

På eftermiddagen tog vi oss en barbackatur på Nökkvi och Beris. Nökkvi var jättehärlig idag! Han fick helt underbar tölt! Jag bara satt och njöt av den taktrena tölten! Nu ska vi bara jobba lite mer på formen...
Sedan red jag även en sväng på Freyja. Det gick riktigt bra, hon fick springa på lite idag. Jag både töltade, travade och galopperade. Hon var lugn och fin, eller det gick fort, men kontrollerat. Blev dock rätt svett efteråt. Så fick stå inne med mat och täcke... Hon uppskattade inte riktigt det, hon hade redan stått inne några timmar med Tindra. Men hon åt upp lite mat allafall...

Igår red mamma och jag barbacka på Beris och Nökkvi med. Men då trodde Nökkvi att han var en travare tror jag... Oj vilket trav! Världens fart och sväv... =) Men han gick bra i tölten med sen.
På eftermiddagen åkte jag till Linköping på anställningsintervju. Har ju sökt tjänsten som juniorkonsulent i Östergötland. Det kändes bra på intervjun, så nu får jag vänta på besked... =) Jag hoppas!!

I måndags var jag ensam hemma hela dagen. Det blev en ridtur på Kátur med hundarna, de blev extremt skitiga vill ag lova... Usch! Det blev duschen för båda två. Sedan fick de vara inne några timmar.
Jag gick ut och red Freyja en sväng. Gick riktigt bra, men fick mest skritta för det var lite halt för henne på vissa ställen.
Sedan mockade jag ut 4 skottkärror blöt skit ur hagen... Sedan var jag rätt slut...
Gick en promenad med hundarna. När hästarna fått mat och hundarna var duschade, så slängde även jag mig in i duschen. Sedan gjorde jag scones och satte mig framför tv´n med hundarna. Vilma och jag halvsov i soffan och Nellie sov i fotöljen. En skön kväll hade vi.
Jag hade träningsvärk efter mockningen dagen efter...

Nu ska jag ta och fodra hästar... Sedan är det dags att sova. Det är en dag imorn med. =) Hoppas att den blir lika fin som idag. =)

Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback