Torsdag 22 april

Har haft en härlig dag idag.
Jobbade på dagen. Fixade det sista på min filmlista som barnen skulle få ut. De ska få välja vilka filmer de vill se till hösten har jag tänkt. Flera av föreningarna har frågat efter det. Så det ska bli kul att se vilken respons man kan få på det.

Sedan åkte jag hem till mor och far. Tog ut vovvarna och gick ut till stallet direkt. Jag red Freyja först. I paddocken. Gick riktigt bra. Gick bättre den här gången att hålla ihop henne i traven. Hon gick riktigt fint! Men hon blir trött fort och tyckte att jag var riktigt jobbíg med henne. Men hon var så mjuk efter traven, så det ger ju resultat. Jobbade i galopp i båda varven med. Det hade hon rätt svårt med, blev väldigt springig. Men gick bra stundtals. Får bara jobba vidare helt enkelt. Tog och töltade lite på slutet med, gick riktigt bra. =)
Jag är nöjd med henne, hon försökte hela tiden. Sen fick hon stå inne och äta medans jag red Nökkvi.

Nökkvi och jag red också i paddocken. Han var såå duktig! Han har gått så himla bra nu efter sin vila. Det är helt otroligt! Först mjukade vi endel på volter, skänkelvikningar och öppna i skritten. Sedan jobbade vi vidare i traven på volter. Han gick så fint i form! Kunde byta varv lätt i traven, det har vi haft så svårt för förut! Fortsatte och jobbade i galoppen. Han var så duktig! Töltade även lite på slutet. Pojken var rätt trött, men gick riktigt bra i tölten ändå. Sedan fick han komma in och få lite mat. Han var så nöjd. Tror att han tyckte att det var riktigt kul att jobba på i paddocken med.

Sedan kom mamma hem och skulle ha en privatkurs i spårning. Vilma och jag fick också vara med, så blev lite spårning idag med. =) (vi spårade även i tisdags, på mammas vardagslydnadskurs)

Nu har jag ätit lite och pratat med min kära bror i telefon. =)
Ska ta och gå en promenad med min lilla sömntuta. Sen ska jag ta tag i alla räkningar.

Har precis sett på lyxfällan... Usch vad hemskt... Hoppas att man aldrig hamnar i något sådant.

Nu ska jag ut och gå. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback